Technické údaje Jaguar E-Pace 2.0 i4 AWD R-DYNAMIC SE


Občas sa hovorí, že čo je staré, je aj dobré. Niekedy naozaj netreba objavovať koleso a produkt predávať pomocou marketingových fráz. Peugeot 508 je z pohľadu aktuálnej modelovej ponuky francúzskej značky už starý harcovník, ktorý nedávno prešiel faceliftom. Ten, okrem iného, priniesol pri variante RXH jednu novinku – dá sa objednať aj s naftovým motorom a pohonom kolies prednej nápravy (keby už náhodou hybrid omrzel).

Vyššia svetlá výška a oplastovanie na blatníkoch a podbehoch má svoje výhody pri občasných návštevách nespevnených ciest. Predný pohon v týchto situáciách plne postačuje – štvorkolka navyše znamená aj vyššiu hmotnosť, čo má zase za následok vyššiu spotrebu paliva. Veľmi príjemným faktom výbavy RXH je aj silný naftový motor kombinovaný výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Pri jazde na nižších prevodových stupňoch jeho silu pre ľahšie prevody veľmi necítiť, ale od trojky vyššie to vie parádne rozbaliť.

Veľmi sme boli zvedaví, ako si poradí karoséria s nerovnosťami. Musíme však sňať pomyselný klobúk z hlavy, žiadne extrémne pazvuky sme si nevšimli (klasickým záťažovým prvkom je pomalý výjazd na obrubník). Všimli sme si ešte jednu vec – kvalitné pruženie. Nesmelo by sme dokonca povedali, že ide o najkomfortnejší Peugeot naprieč modelovým spektrom. A sme vyznávači klasických veci, preto sa nám veľmi páčilo ovládanie, ktoré (zrejme zatiaľ) 508 má. Klimatizácia má fyzické tlačidlá (aj vzadu) i ovládanie multimediálneho systému je ešte skombinované z klasických a dotykových tlačidiel. Akurát štartovacie tlačidlo a „páka“ ručnej brzdy vľavo pod volantom nám prišli naozaj odruky. Prijali by sme aj zväčšenie odkladacích priestorov. Stávajúce sú miniatúrne, dokonca aj schránka pod lakťovou opierkou. S odložením väčšieho mobilného telefónu je už problém.

Klasický Peugeot 508 v nás zanechal príjemný dojem. Najmä kvalita podvozka a pevnosť karosérie so silným motorom. Ozajstná vlajková loď automobilky.

ZnačkaJaguar
ModelE-Pace
Typ2.0 i4 AWD R-DYNAMIC SE
Rok výroby/modelový ročník2018
Dĺžka4 395 mm
Šírka1 984 mm
Výška1 648 mm
Rázvor2 681 mm
Prevádzková hmotnosť1 843 kg
Užitočné zaťaženie kg
Objem batožinového priestoru (min.)577 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) dm3
Max. výkon180 kW
Max. výkon pri4 000 ot./min
Max. krútiaci moment430 Nm
Max. krútiaci moment pri1 750 ot./min
Max. rýchlosť205 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h9,3 s
Palivonafta
Objem valcov1 999 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov4
Poháňaná náprava4×4
Typ prevodovkyautomatická
Počet prevodových stupňov9
Kombinovaná spotreba5,6 l/100 km
Emisie CO2147 g/km
Cena62 768

Pokračujte na ďalší príspevok »



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.