Technické údaje BMW X4 xDrive30i (2018)


Značka BMW pred niekoľkými dňami zverejnila prvú fotografiu celkom nového modelového radu 8 a vyvolala tým pomerne slušnú vlnu nadšenia u motoristickej verejnosti. Fotografiou avizuje návrat luxusných a nadštandardne výkonných automobilov, ktoré v jej súčasnom portfóliu zastúpenie nemajú.

**Superluxusné veľké kupé ako práve aktuálny trend**

To, čo sa dnes automobilkám skutočne vypláca, je investovanie do vývoja a predaja crossoverov. Malé SUV-čka sú v kurze a nevyzerá to, že by sa to malo skoro zmeniť. Skĺbia v sebe praktické rozmery, moderné úsporné motory, dobré jazdné vlastnosti so schopnosťou zvládania mierneho terénu.

Na presne opačnej strane stoja superluxusné a superdrahé kupé. Sú opozitom pre crossovery nielen konštrukčným a karosárskym prevedením, ale predovšetkým svojím charakterom, cenou, jazdnými vlastnosťami, spôsobom použitia a vôbec všetkým ostatným. Záujem o tento typ vozidiel dokazuje napríklad aj najnovší Mercedes-Benz S vo variante kupé a tiež nedávno zverejnený koncept Maybach 6 s dĺžkou až šesť metrov. Otázka, či má pre BMW význam vstupovať na trh s takýmto modelom, preto asi nepotrebuje dlhšie odpovede.

**Jedna fotografia stačí na senzáciu**

Do sveta eskového kupé plánuje opäť vstúpiť aj BMW modelovým radom 8. Zatiaľ ho značka odrezentovala iba ako fotografiu siluety vozidla z profilu a nazvala ju „Prvá zmienka o príchode BMW radu 8 Coupé“.

Už pred tromi rokmi však bavori upozornili na svoj záujem o stavbu superluxusného veľkého kupé. Dokazovali to konceptom Gran Lusso Coupé z roku 2013, ktorý bol považovaný aj za umieračik radu 6. Dizajn od Pininfarina, nemecká konštrukčná dokonalosť a moderná technika sa však s radom 6 nemohli rovnať, toto bola ešte vyššia liga, ktorej sme sa však dodnes od mníchovskej automobilky nedočkali.

Nemožno si nevšimnúť, že koncept z roku 2013 až podozrivo pripomínal ešte o dva roky starší koncept Citroën Métropolis.

Očakávania dnes sú vysoké, pretože v minulosti (t.j. v 90. rokoch) bol modelový rad 8 nápadným zjavom na cestách. Bez obmedzovača rýchlosti dokázal vyvinúť maximálku až 300 km/h, vo verzii M8 (čo bol iba jediný prototyp) disponoval výkonom 410 kW (557 koní) a hoci sa ho dovedna vyrobilo niečo cez 30-tisíc kusov, v máji 1999 bola jeho výroba zastavená. Celkovo sa rad 8 vyrábal v ôsmich motorizáciách, od 830Ci po spomínané jednokusové M8. Najčastejšie, až dve tretiny produkcie, sa rad osem vyrábal vo variante 850i/Ci s 5-litrovým motorom M70B50 V12 220 kW.

Variant M8 nakoniec nenašiel odbytisko a automobilka ani nespustila jeho výrobu. Na jeho základe bol však postavený 850CSi s 5,7-litrovým motorom s výkonom 279 kW (380 koní). Zaujímavosťou je, že tento variant neskončil svoju výrobu pre nedostatok záujemcov, ale pre stále náročnejšie emisné normy. Motor S70 nevedel vyhovieť nárokom na znižovanie emisií a preto bol roku 1996 z produkcie vyradený.

Modelový rad 8 ako taký skončil presne 12. mája 1999. Nie je preto náhodou, že práve 11. mája dorazila oficiálna informácia o jeho pripravovanom návrate. BMW predstaví svoju novú štúdiu na tohtoročnej súťaži Concorso d’Eleganza Villa d’Este už 26. mája 2017. Produkčná verzia radu 8 by mala výjsť v roku 2018

ZnačkaBMW
ModelX4
TypxDrive30i
Rok výroby/modelový ročník2018
Dĺžka4 752 mm
Šírka1 918 mm
Výška1 621 mm
Rázvor2 864 mm
Prevádzková hmotnosť1 795 kg
Užitočné zaťaženie605 kg
Objem batožinového priestoru (min.)525 dm3
Objem batožinového priestoru (max.)1 430 dm3
Max. výkon252 kW
Max. výkon pri5 200-6 500 ot./min
Max. krútiaci moment350 Nm
Max. krútiaci moment pri1 450-4 800 ot./min
Max. rýchlosť240 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h6,3 s
Palivobenzín
Objem valcov1 998 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov4
Poháňaná náprava4×4
Typ prevodovkyautomatická
Počet prevodových stupňov8
Kombinovaná spotreba9,1 l/100 km
Emisie CO2164 g/km
Cena81 391

Pokračujte na ďalší príspevok »



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.