Technické údaje SEAT Tarraco 1.5 TSI 2WD
Ak sme doteraz veľké fiatky delili na L, L Living a X, po novom budeme musieť 500-vkovú verziu ešte ďalej členiť. Urban bude štandardné prevedenie, Cross zvládne aj horší terén a Wagon bude splneným snom početnejších rodín.
Rozdiel medzi 500L z roku 2013 a nastupujúcou verziou nie je veľký. Vylepšením prešli spodné partie prednej časti, vo verzii Urban fiatka ponúkne najmä vylepšené detaily. Cross bude typický oplastovaním spodnej časti predných partií a bokov a Wagon bude predĺženým Urbanom, takže už na prvý pohľad bude možné rozpoznať jednotlivé varianty.
Fiat vo svojej oficiálnej správe uvádza, že vymenil až 40 percent všetkých komponentov.
**Interiér** ostáva viacmenej zachovaný vo všetkých troch variantoch, avšak pozorujeme niekoľko praktických vylepšení: na palubnom počítači dominuje väčší 3,5-palcový farebný displej, radiaca páka prevodovky je kratšia a krajšia, vidíme dokonca akýsi náznak nízkeho stredového tunela.
Interiér 500L je aj naďalej priestranný, vzdušný, po skúsenosti s aktuálnou verziou by sme dokonca povedali, že trocha predimenzovaný. Skrátka, v interiéri je až priveľa voľného priestoru a vodič má dojem, akoby šoféroval menšiu dodávku. Vzhľadom na úspešnosť modelu aj u nás však usudzujeme, že je to jedna z vecí, ktoré sa napokon ľuďom páčia. Aj naďalej zo spínacej skrinky pod volantom trčí obrovský kľúč, stále je tu ten dvojitý A-stĺpik a obrovský priestor na sedenie vzadu.
**Fiat 500L Cross** ponúkne jazdné režimy Mode Selector, ktoré ponúknu odlišné nastavenia motora. Sú to Normal, Traction+ a netradične nazvaný Gravity Control. Podľa Fiatu je Cross úplne odlišný od toho, čo je typické pre štandardnú 500L.
**Fiat 500L Wagon** je pokračovateľom modelu Living z roku 2014, nápadná je jeho predĺžená zadná časť sa prejavuje ako zväčšenie objemu batožinového priestoru zo 455 na 638 litrov. Po sklopení zadného radu sedadiel poskytne až 1784 litrov, čo je o 304 viac v porovnaní s verziami Urban a Cross. Wagon ponúkne aj príplatkovú výbavu v podobe tretieho radu sedadiel, kedy sa celkový počet pasažierov vrátane vodiča zvyšuje na sedem osôb. V takomto prípade objem batožinového priestoru klesá pod úroveň Crossu.
Multimediálny systém na 7-palcovom farebnom displeji podporuje platformy Uconnect, Apple Car a Android Auto, mapy sťahuje od Google a balíček bezpečnosti výrobca rozširuje o technológiu Autonomous City Brake, teda funkciu automatického núdzového brzdenia do rýchlosti 30 km/h.
**Motorizácie** v prípade Fiatu 500L znamenajú rovnaké motory s rôznymi nastaveniami, navyše aj s podporou LPG a CNG:
benzín, 1.4 TJet 16V (95 koní) benzín, 1.4 TJet 16V (120 koní) benzín, 0.9 TwinAir (105 koní) benzín + LPG, 1.4 TJet (120 koní) benzín + CNG, 0.9 TwinAir (85 koní) nafta, 1.3 16V MultiJet (95 koní) nafta, 1.6 16V MultiJet (120 koní) Všetky tri nové Fiat 500L sa budú predávať v úrovniach výbavy City, Comfort, Connect, Safety, Style a Style Plus.

Značka | SEAT |
Model | Tarraco |
Typ | 1.5 TSI |
Rok výroby/modelový ročník | 2019 |
Dĺžka | 4 735 mm |
Šírka | 1 839 mm |
Výška | 1 658 mm |
Rázvor | 2 790 mm |
Prevádzková hmotnosť | 1 634 kg |
Užitočné zaťaženie | 2 330 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 700 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | 1 775 dm3 |
Max. výkon | 150 110 kW |
Max. výkon pri | 5 000 ot./min |
Max. krútiaci moment | 250 Nm |
Max. krútiaci moment pri | 1 500 ot./min |
Max. rýchlosť | 201 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,7 s |
Palivo | benzín |
Objem valcov | 1 498 cm3 |
Usporiadanie valcov | 50 |
Počet valcov | 4 |
Poháňaná náprava | predná |
Typ prevodovky | manuálna |
Počet prevodových stupňov | 6 |
Kombinovaná spotreba | 7,3 l/100 km |
Emisie CO2 | 165 g/km |
Cena | 24 950/36 639 |