Technické údaje Ford Ecosport 1.5 TDCI AWD ST Line


Tatra JK 2500 pochádza z roku 1954 a je dielom automobilového a leteckého konštruktéra Júliusa Kubinského. Práve jeho iniciály JK sa stali základom názvu protypu, spoločne s číslom 2500 reprezentujúcim počet kubických centimetrov zdvihového objemu motora.

Tatra JK 2500 bola krásavicou, ktorá sa nikdy nedočkala skutočnej sériovej výroby. Zatiaľ, čo niektorí hovoria a píšu o štúdii, v skutočnosti to bol hotový funkčný prototyp – dnes by sme ho nazvali koncept.

3D vizualizácia Tatry JK 2500 z roku 1954

Zrejme najštýlovejšia a najkrajšia tatrovka všetkých čias nemala tú typickú prúdnicovú karosériu, ktorá je pre túto značku typická, v tomto prípade hovoríme o väčšom kupé. Pod prednou kapotou pracoval radový šesťvalec značky Alfa Romeo S6 s rozvodom 2xOHC s výkonom 66 kW (88 koní), rovnako od Alfy bola aj prevodovka. Kuriozitou je, že neskôr sa konštruktérovi podarilo zadarmo získať motor z Tatry 603, ktorý bol pre vozidlo plánovaný pôvodne. Tento motor bol predtým používaný v nákladiaku a mal slabší výkon ako ten od Alfa Romeo, konkrétne 74 konských síl. Aj tento motor sa potom vymenil za iný, tiež od Tatry. V8 s výkonom 103 kW (120 koní) umožnila, aby športiak jazdil rýchlosťou 200 km/h.

Konštruktér Július Kubinský vo svojej Tatre, ktorú jazdil až 13 rokov.

Karoséria bola vyrobená ručne z plechu a zaujímavosťou je, že palivové nádrže boli dve: každá s objemom 30 litrov, uložené boli v zadnej časti. Pohon zadných kolies zreteľne hovoril o tom, že s vozidlom neradno jazdiť neopatrne, pretože s hmotnosťou 1160 kilogramov bol pomer výkonu na jeden kilogram hmotnosti vozidla veľmi priaznivý.

Tatra JK 2500 nepochybne patrí medzi najkrajšie športové automobily vôbec a je obrovskou škodou, že sa nikdy nedostal do naozajstnej výroby. Sám konštruktér ho však jazdil celých 13 rokov, čím dokázal, že jeho práca bola kvalitná. Potom svoje vozidlo predal a vraj sa toto vozidlo dodnes niekde nachádza. Kto ho vlastní a kde garážuje, to nám známe nie je. Cena športového kupé sa v 50. rokoch odhadovala na dva milióny korún.

3D vizualizácia Tatry JK 2500 z roku 1954

ZnačkaFord
ModelEcosport
TypAWD ST Line
Rok výroby/modelový ročník2019
Dĺžka4096 mm
Šírka2057 mm
Výška1713 mm
Rázvor2519 mm
Prevádzková hmotnosť1559 kg
Užitočné zaťaženie336 1895 kg
Objem batožinového priestoru (min.)356 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1238 dm3
Max. výkon125 92 kW
Max. výkon pri3600 ot./min
Max. krútiaci moment300 Nm
Max. krútiaci moment pri1750-2000 ot./min
Max. rýchlosť181 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h10,9 s
Palivonafta
Objem valcov 1499 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov4
Poháňaná náprava4×4
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov6
Kombinovaná spotreba7 l/100 km
Emisie CO2119 g/km
Cena28390+

Pokračujte na ďalší príspevok »



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.