Slovenské ceny pre novú Toyotu Land Cruiser

Importér vozidiel Toyota uviedol na náš trh novú generáciu off-roadového modelu Land Cruiser.
Vydané, zverejnil
Nový Land Cruiser bol odhalený na autosalóne vo Frankfurte. Tradičný off-road sa dodáva v troj- (rázvor 2 455 mm) a päťdverovej (2 790 mm) verzii. Základom konštrukcie stále zostáva pevný rám, nápravy sú však spracované moderne a dodávajú sa s aktívnymi stabilizátormi a na želanie aj adaptívnymi tlmičmi. Pre lepšie terénne schopnosti dodáva Toyota okrem stáleho pohonu všetkých kolies s uzávierkou centrálneho a zadného diferenciálu a redukčnou prevodovkou (ovládané elektronicky) aj moderné asistenčné systémy. Starým známym je crawl control, ktorý pomáha udržovať konštantnú nízku rýchlosť vozidla a supluje tak aj asistent pre zjazd z kopca. Novinkou je Multi-terrain Select, ktorý reguluje nastavenie podľa zvoleného druhu terénu. Trochu nepraktické je však jeho ovládanie cez menu palubného počítača. Pre pohyb v teréne Toyota ďalej ponúka štyri exteriérové kamery so šiestimi možnosťami zobrazenia (kamery v bočných zrkadlách podľa nastavenia zaberajú predné alebo zadné kolesá). Počas testovacích jázd v teréne sme si mohli tieto drobnostičky vyskúšať a musíme konštatovať, že majú svoj zmysel. Experti na jazdu v teréne môžu krútiť nosom, no pre menej skúsených vodičov to znamená celkom slušné možnosti pohybu po nespevnených a hrboľatých cestách. (Samozrejme v rámci predpisov.) K dispozícii sú dve pohonné jednotky: benzínový šesťvalec 4.0 Dual VVT-i (205 kW/249 k) a naftový štvorvalec 3.0 D4-D (127 kW/173 k), obe skombinované s päťstupňovým automatom. Pre diesel je k dispozícii aj šesťstupňový manuál. Počas prezentácie sme ochutnali diesel s automatom, ktorý bude populárnejšou voľbou. Veľkoobjemový štvorvalec nemôže kultúrou chodu konkurovať rovnako objemným šesťvalcom, no pre auto je dostatočný. Prevodovka nás trochu prekvapila, pretože občas necháva motor pracovať v pomerne vysokých otáčkach. Hranatá palubná doska pôsobí trochu utilitárne, je však prehľadná. Viacero ovládacích prvkov je koncentrovaných na volante, čo zlepšuje komfort obsluhy. Škatuľovitý tvar karosérie ukrýva veľkorysý priestor na oboch radoch sedadiel. Zadný je delený v pomere 40:20:40 pre lepšiu variabilitu. Vyššie stupne výbavy majú v batožinovom priestore dvojicu elektrický ovládaných do podlahy sklopných sedadiel. Tie však ubytujú len menšie postavy. Dvere batožinového priestoru sa otvárajú do pravej strany, čo pre Európu nie je najpraktickejšie riešenie. Čiastočne to kompenzuje výklopné zadné okno. Land Cruiser je už v predaji aj na Slovensku. Trojdverová karoséria sa ponúka len s naftovým agregátom a manuálnou prevodovkou v jedinej výbave Terra. Tá obsahuje všetko potrebné vrátane stredového diferenciálu so zvýšenou svornosťou a uzávierky zadného diferenciálu. Ponuka päťdverového modelu je podstatne širšia. Od stupňa výbavy Sol si môžete vybrať medzi manuálom a automatom v kombinácii s naftovým motorom. V ňom už nájdete aj tempomat, zadnú parkovaciu kameru, kožené čalúnenie, dažďový senzor či aktívne stabilizátory. Navigačný systém je k dispozícii od výbavy Lux Navi, terénnych pomocníkov Multi-Terrain Select a Crawl Control dostanete vo výbave Lux s automatickou prevodovkou. Od tejto výbavy je k dispozícii tretí rad sedadiel a posuvný druhý rad sedadiel. Najvyšší stupeň Premium tieto systémy neponúka, no je tu pneumatické pruženie s reguláciou svetlej výšky, adaptívne tlmiče a predkolízny systém. Benzínový šesťvalec sa kombinuje len s automatickou prevodovkou a najvyššou výbavou Premium. Pri päťmiestnych päťdverových verziách je možnosť odpočtu DPH pričom vozidlo nie je vybavené deliacou mrežou. Text: Martin Ruisl Foto: Toyota Toyota Land CruiserModelCena € (Sk)**3.0 D-4D Terra (3 dv.)****36 000 (1 084 536)****3.0 D-4D Terra****39 000 (1 174 914)****3.0 D-4D Sol****45 500 (1 370 733)****3.0 D-4D Lux****49 500 (1 491 237)****3.0 D-4D Lux Navi****53 000 (1 596 678)****3.0 D-4D AT Sol****47 500 (1 430 985)****3.0 D-4D AT Lux****53 000 (1 596 678)****3.0 D-4D AT Lux Navi****56 500 (1 702 119)****3.0 D-4D AT Premium****61 500 (1 852 749)****4.0 V6 VVT-I Premium****67 500 (2 033 505)**

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.