Fotogaléria: Jazdený: Ford Fiesta


Nová „sedmička“ bola dlho očakávanou novinkou v očiach ako laickej, tak i profesionálnej verejnosti. Po postupnom odhaľovaní kriviek karosérie vypustila automobilka do sveta prvé snímky a technické údaje svojho najnovšieho modelu.

Jej šiesta generácia vstupuje na trhy s radom technologických inovácií. Z konštrukčného hľadiska sa najzaujímavejším prvkom javí výrazná snaha o odľahčenie automobilu. Tento cieľ sa podarilo splniť aj uplatnením plastov vystužených karbónovými vláknami (CRFP), technológiou inšpirovanou poznatkami, ktoré v BMW nadobudli vývojom modelov i8 a i3. Už len týmto krokom sa podarilo zvýšiť tuhosť karosérie a zároveň znížiť hmotnosť vozidla až o 130 kilogramov. Ako inak, automobilka ponúka viacero pohonných variácií: pohon zadnej nápravy či štvorkolku, paleta motorizácií siaha od prepĺňaného osemvalca až po prepĺňaný štvorvalcový plug-in hybrid s pôsobivým pomerom výkonu a prevádzkových nákladov.

Dizajn vozidla sa radikálne zmenil. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou aktuálny model väčšmi zapadá do dizajnérskeho jazyku automobilky. Línie karosérie sú rezané viac športovo ako robustne, pontón karosérie je postavený výrazne nižšie. Svetlomety, štandardne s full-LED technológiou a za príplatok s technológiou BMW Laserlight, plynulo nadväzujú na honosné ľadvinky ukusujúce z prednej časti viac miesta, ako tomu bolo predtým. Novinkou je tiež využitie viacerých aerodynamických a štýlových balíkov: M Sport, Design Pure Experience a BMW Individual Design Composition.

Na začiatok bude na výber z dvoch benzínových a jedného dieselového agregátu, ten je však k dispozícií aj s pohonom ako zadných, tak aj všetkých štyroch kolies. K benzínovým agregátom by sme tiež mohli – i keď len z polovice – zaradiť absolútnu novinku.

Rad 740e, disponujúci prepĺňaným dvojlitrovým TwinPower radovým štvorvalcom a plug-in hybridným systémom. Jeho výkony sú impozantné – výkon celej sústavy činí 240 kW, kde samotný benzínový motor disponuje 190 kilowattmi. Čisto na elektrickú energiu je potom možný dojazd asi štyridsať kilometrov. BMW pri ňom uvádza kombinovanú spotrebu od 2,1 litra paliva na 100 kilometrov a emisie CO2 od 49 g/km. Na stovku potom vytrieli za 5,3 sekundy pri kombinovanom systémovom momente 650 Nm, kde 250 Nm poskytuje od nulových otáčok elektromotor.

Ďalej bude k dispozícii prepracovaný, trojlitrový radový benzínový šesťvalec s technológiou TwinPower známy ako 740i. Jeho maximálny výkon je 240 kilowattov pri maximálnom krútiacom momente 450 Nm, na stovku potom rozhýbe odľahčený automobil za necelých šesť sekúnd. Vidlicový osemvalec, taktiež TwinPower, s objemom až 4,4 litra a označením 750i potom disponuje výkonom až 330 kilowattov pri masívnom krútiacom momente 650 Nm. Z nuly na stovku sa vyšvihne za 4,4 sekundy a to všetko pri udávanej spotrebe 7,0 – 6,6 litra na 100 km.

Z dieselových agregátov máme k dispozícii prepracovanú jednotku 30d. V sedmičke disponuje výkonom 195 kilowattov pri krútiacom momente 620 Nm pri zrýchlení 6,1 sekundy z nuly na stovku. Popri týchto výkonoch by si mal zachovávať tiež svoju spotrebu v miere 5,2 – 4,8 litra nafty na 100 kilometrov. Všetky, či už dieselové alebo benzínové motorizácie sú spriahnuté cez osemstupňovú automatickú prevodovku Steptronic s inteligentným radením využívajúcim satelitné podklady cesty pre určenie vhodného stupňa.

Nové BMW radu 7 prichádza s takmer nevyčerpateľným zoznamom ako štandardnej, tak i príplatkovej výbavy. Štandardne je k dispozícii systém Driving Experience Control, ktorý dostal novú funkciu ADAPTIVE, prispôsobujúcu sa aktuálnemu stavu vozovky a štýlu jazdy. o komfort v interiéri sa potom postará niekoľko balíkov – napríklad Heat Comfort balík s vyhrievanými sedadlami a volantom, ako aj opierkami na ruky na dverách a stredovej konzole či strednou opierkou vzadu, o pohodlie na zadných sedadlách sa postará balík Executive Lounge či Vitality Programme, v rámci ktorého si zákazník môže vychutnať viacero masážnych a odvetrávacích funkcií. K dispozícií je tiež balík osvetlenia Ambient rozšíriteľný aj na zadné sedadlá podobne, ako aj balík vôní Ambient Air. Panoramatická strecha sa stala samozrejmosťou.

Systém iDrive je po novom dotykový aj pri ovládaní klimatizácie a novinkou je tiež ovládanie gestami pomocou najnovších 3D rozpoznávacích zariadení. Zväčšená bola tiež projekčná plocha head-up displeja až o 75 percent. So systémom Driving Assistant Plus sa tiež skutočne nemusíte báť absencie akéhokoľvek moderného bezpečnostného systému.

Novinkou ako z filmu o Jamesovi Bondovi je však systém Touch Command a nový kľúč BMW Display Key, spostredkúvajúci tiež funkciu BMW Remote Parking. S ňou vie vozidlo autonómne zaparkovať aj bez prítomnosti vodiča za volantom. Kým sa vozidlo poloautomaticky pohybuje, vodič dáva pozor na prípadné prekážky v ceste. A tým by sme s novinkami samozrejme ešte zďaleka nekončili, medzi inými pribudol tiež systém BMW ConnectedDrive.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA - BMW radu 7

Napriek záplave technických inovácií, žiaden presnejší dátum uvedenia vozdila na trh nám tlačová správa BMW nepriniesla.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.