Fotogaléria: JAZDA: Audi A4 allroad quattro


Alfa Romeo oslavuje v týchto dňoch stopiaty rok výroby automobilov a na oslavu prichystala darček – novú Giuliu. Má nahradiť vyslúžilú 159, no či sa jej to úplne podarí je otázne – v pozitívnom slova zmysle. Prichádza totiž s úplne novou koncepciou.

Podľa slov riaditeľa Alfy Romeo – Haralda Westera – sa automobilka v posledných rokoch negatívne odklonila od tradícií značky a nová Giulia má odštartovať revolúciu. Do boja vyzýva rovno tých najsilnejších konkurentov svojej triedy – Mercedes-Benz triedy C a BMW radu 3. A so svojou novou koncepciou a technológiami má na to plné právo.

Čo teda v Miláne okrem zrekonštruovaného múzea automobilky, nového loga a sloganu „_La meccanica delle emozioni_“ prichystali? Odpovedať na túto otázku si zatiaľ môžme iba prvou predstavenou variantou novej Giulie – verziou Quadrifoglio Verde s legendárnym zeleným štvorlístkom. Na muške má rovno najsilnejšie varianty svojich konkurentov, BMW M3 a Mercedes-Benz C63 AMG a útočí impozantnými údajmi – ponúka rovných 380 kilowattov (517 PS) a zrýchli z nuly na stovku za 3,9 sekundy.

Ako dôkaz, že to Alfa Romeo myslí s obrodou naozaj vážne môže pokojne slúžiť táto pohonná jednotka. Celohliníkový, biturbo šesťvalec vyvíjaný pod taktovkou Ferrari. Poskytuje okrem vysokého výkonu aj emotívny zvuk, charakteristický pre staršie modely tejto značky. Vo verzii Quadrifoglio Verde je výkon prenášaný na zadnú nápravu, popri uvedení ďalších motorizácií sa počíta aj s náhonom na všetky štyri kolesá. Predná náprava pozostáva z modifikovaných dvojitých lichobežníkov a vzadu sa môžu zákazníci tešiť na multi-link.

Špeciálnu pozornosť venovali konštruktéri rozloženiu hmotnosti u všetkých variant tohto stroja. Pri Quadrifoglio Verde je to rovných 50/50 medzi oboma nápravami. Pomer výkonu a hmotnosti približne 3kg/1PS je dosiahnutý ako výkonným motorom, tak aj použitím pokrokových materiálov, akými sú karbónové a hliníkové kompozity, tiež rôzne vylepšené plastové deriváty. Mrštnosti pomáha veľmi priame riadenie a systém nezávislého vektorovania krútiaceho momentu pri zadnom diferenciáli s dvomi spojkami. Samozrejmosťou je Alfa Romeo DNA ovládač s pridanou funkciou Racing.

Tým sa elegantne dostávame k tvarovaniu karosérie. Po nadlhom čase sa an Internete objavilo množstvo upravených fotografií, upozorňujúcich na kopírovanie nielen nemeckej trojice. Po nahliadnutí do histórie talianskej automobilky však zsitíme, že design je originálny, v rámci možností tradičný a odkazujúci nielen na dávnu históriu značky, no pripomínať môže i ešte stále relatívne mladú 156 GTA. Rázvor kolies je údajne najväčší vo svojej triede, avšak vsadený do kompaktnejšej karosérie. Tá je nateraz plná všakovakých tvarov a náduchov, s príchodom civilnejších verzií však počítame s jednoduchšími linkami.

Kompletne nový je tiež interiér, ktorý pracuje s novou filozofiou značky a zároveň rozvíja štandard nastolený v modeli Giulietta. Dizajnom ani na moment nezaostáva za nemeckou konkurenciou, no vyznačuje sa svojím vlastným štýlom – výrazný infotainment a okrúhle bočné výduchy ventilácie odlišujú Alfu od konkurencie. Na fotografii tiež môžeme vidieť, čo tlačová správa neodhalila – manuálnu prevodovku minimálne v opcii, čo môže byť oproti Nemcom výhodou.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.