Fotogaléria: Renault vstupuje do Číny


Kým v prípade predchádzajúcom Civicu hovorili mnohí iba o výraznom facelifte svojho predchodcu, desiata generácie nenechá na pochybách žiadneho znalca japonskej automobilovej produkcie. Toto je zbrusu nový model. Unikátne riešenie presunutia palivovej nádrže pod sedadlo jazdca a spolujazdca, ktoré umožnilo použitie takzvaných Magic Seats je preč. Návrat konvenčnej techniky však maskuje expresívny dizajn.

**Nádrž je späť pod zadnými sedadlami**, takže vodiči budú sedieť v prirodzenejšej polohe a ocenia to aj zadní pasažieri, ktorí takto získali dlhšie sedáky s lepšou podporou stehien. Veľký objem batožinového priestoru ostal zachovaný. **Jeho objem je 478 litrov a vďaka širokému nakladaciemu otvoru patrí spolu s veľkým vnútorným priestorom opäť k silným stránkam Hondy.**

Horšie je to s ergonómiou a to aj napriek tomu, že ju vývojári výrazne zjednodušili. Prístrojový panel už nie je dvojdielny s oddeleným otáčkomerom a tachometrom, ale klasický jednodielny s tradičnou polohou. Oba ukazovatele sa nachádzajú na rovnako displeji, ktorý okrem údajov palubného počítača zobrazuje aj pokyny navigácie. Centrálny dotykový LCD displej prevzal niektoré funkcie klimatizácie, ubudlo teda tlačidiel. Na obe zmeny si rýchlo zvyknete, na druhej strane ovládania palubného počítača je stále komplikované a reakcie dotykového displeja sú niekedy pomalé a vyžadujú opakované dotyky.

Na spomínané nedostatky však veľmi rýchlo zabudnete v zákrutách. Honda sa po dvoch generáciách vlečenej zadnej nápravy vracia k sofistikovanému viacprvkovému zaveseniu kolies. Nové je aj riadenie s premenlivým prevodom. Honda tak opäť kombinuje vynikajúce jazdné vlastnosti s komfortom pruženia. **Nový Civic drží stopu vynikajúco vyladenie podvozka si v tomto prípade zaslúži pochvalu, Civic vás budde na „okreskách“ baviť. Úrovne vybavenia Executive, Sport Plus a Prestige dokonca pridávajú aj adaptívne tlmiče. My dodávame, že si vystačíte aj bez nich.**

Revolučná zmena sa udiala pod kapotou. Atmosférické štvorvalce sú preč, nahradili ich nové motory. Spočiatku bude k dispozícii iba trojvalec **1,0 VTEC TURBO s maximálnym výkonom 95 kW/129 koní, verzie 1,5 VTEC TURBO má 134 kW/182 koní**, ktoré získava zo štyroch valcov. Naftový agregát sa pod kapotou objaví neskôr. Dobrou správou je, že aj malý trojvalec má dostatok sily, horšie je to však s jeho zvukovým prejavom. K charakteru Hondy sa rozhodne viacej hodí jednapäťka, otáčky mu chutia, je kultivovaný a výkonový potenciál je rozhodne príjemný a priemerná spotreba bude zhruba rovnaká. My sme počas testov jazdili s priemernou spotrebou 7,5 l/100 km.

Oba motory ponúkajú kombináciu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, prípadne s prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodom, ktorý však má zadefinovaných sedem stupňov v prípade, že sa chce vodič zabávať. **Samozrejme manuálna prevodovka je pýchou Hondy už niekoľko desaťročí a osobne by sme ju uprednostnili pred prevodovkou CVT.** Tá má síce široký rozsah prevodových pomerov, pri akcelerácii nemusíte držať vysoké otáčky, je vynikajúco zladená s turbomotormi, no aj napriek tomu nedosahuje kvalít dvojspojkových prevodoviek a klasických automatov s hydrodynamickým meničom. Radšej odporúčame do pozornosti klasický manuál. Navyše ušetríte 1 300 eur.

Aj napriek tomu však Honda postavila na kolesá veľmi zábavnú alternatívu v kompaktnej triede. Problém však môže byť v cene. Základná cena **verzie Honda Civic 1,0 VTEC TURBO so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je 16 990 eur. Je to viac ako pýta konkurencia, Honda však vsádza na bohatú základnú výbavu. Honda však ponúka** množstvo prvkov, za ktoré si konkurencia zvyčajne pýta príplatky. Napríklad adpatívny tempomat a predkolízny systém Pomer cena/výbava/výkon je teda mimoriadne zaujímavá v prípade verzie Comfort. Tá stojí 18 490 eur a ak sa pýtate na rozdiely, po starostlivom preštudovaní cenníka vám môžeme povedať že verzia Comfort má v porovnaní s verziou S navyše automatickú klimatizáciu a kryt batožinového priestoru.

**Základná cena verzie Civic 1,5 VTEC TURBO so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou vo verzii SPORT bude 23 490 eur**, najvýznamnejším prvkom, ktorý odlíši všetkých majiteľov silnejšej Hondy budú LED svetlomety.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.