Citroën Berlingo 1.6 HDi: (Ne)odchádza

Ani po rokoch a napriek nástupcovi, ktorý už klope na dvere, nestratil Citroën Berlingo nič zo svojej zaujímavosti a ostáva stále v ponuke. Aj s motorom 1.6 HDi.
Vydané, zverejnil
Ani po tom, ako na slovenské cesty vybehne nová generácia, sa tá aktuálna neprestane vyrábať a predávať. Novinka bude technicky vyspelejšia a celkovo modernejšia, ale samozrejme aj patrične drahšia, čím sa zo staršieho Berlinga stáva ekonomicky prijateľnejšia alternatíva. Ak si takéto auto kúpite s vyhliadkou na dlhé ročné kilometráže, ktoré vám dokážu vyrovnať zvýšené obstarávacie náklady, nemáte prečo váhať a vyberiete si niektorý z úsporných naftových motorov. V nami testovanom aute si typicky francúzsky kultúrne klepkala silnejšia jednašestka HDi z dvoch dostupných, disponujúca maximálnym výkonom 66 kW (90 k). A musíme poznamenať, že Berlingo má šťastie, pretože pri nie najlepšom odhlučnení by čokoľvek iné než príkladne kultúrny chod robilo cestovanie akusticky už dosť neprijateľným. Inak musíme ale túto pohonnú alternatívu iba chváliť. S prázdnym autom máte pocit, ako keby pod prednou kapotou hrabalo kopytami podstatne väčšie stádo. Istou mierou tomu pomohla aj pomerne krátko sprevodovaná prevodovka, nie zase však až tak krátko, aby to robilo paseku pri nárokoch na palivo. Počas testu sme jazdili väčšinou s prázdnym alebo len občas nanajvýš s poloplným autom a štýlovo sme sa snažili vžiť do roly pragmatického vodiča, ktorý si takéto niečo kúpi. Výsledkom bol veľmi slušný priemer spotreby hlboko pod hranicou šiestich litrov. Básniť o veľkom vnútornom priestore takéhoto auta by bolo ako nosiť drevo do lesa, tých maximálnych 2800 litrov však stojí aspoň za stručnú pochvalu. A páčila sa nám aj šikovná presúvateľná deliaca mreža. Ak ste takéto auto ešte nemali, ale uvažujete o tom, je dobré, aby ste vedeli, že sa zázraky nekonajú a jeho pozoruhodne vysoká úžitkovosť si vyžiadala daň v trochu horšom komforte cestovania (napríklad už spomenuté slabšie odhlučnenie, ktoré platí aj pre podvozok a aerodynamiku) a citeľne horšej presnosti ovládania, či už je reč o riadení alebo radení. Text: Ladislav Malák Foto: PANER (1) a autor **HODNOTENIE: \* \* \*** **Plusy** Ťah a kultúra chodu motora, sprevodovanie, spotreba, obrovský a variabilný vnútorný a batožinový priestor, posuvná deliaca mreža **Mínusy** Odhlučnenie motora, podvozka a aerodynamiky, nepresné radenie a riadenie Technické údaje**Motor****naftový 1.6 R4**Zdvihový objem1560 cm3Výkon66 kW/90 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment215 Nm pri 1750 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4137x1724x1810 mmRázvor2693 mmBatožinový priestor233/876 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť160 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,9 sSpotreba počas testu143 g/kmEmisie CO25,6 l/100 km**Cena**Základná cena verzieod 672 000 Sk s DPH

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.