Lamborghini Huracán Perfomante 2018
22×FOTO | Nový Huracán Performante ešte pred oficiálnym predstavením zvládol okruh Nürburgring v rekordnom čase 6:52:01, teda až o päť sekúnd rýchlejšie ako predchodca.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Huracán sa od svojho predstavenia v roku 2015 dočkal niekoľkých variantov. V predaji sú verzie s pohonom zadných kolies, poznáme Spyder a tiež limitované edície. Ani jeden z variantov však nebol tak orientovaný na výkon ako práve nový Performante. Každá časť Huracánu sa dočkala športovejšieho prevedenia, od ladenia podvozku a aerodynamiky až po hnací mechanizmus a dokonca aj hmotnosť. Lambo má „suchú“ hmotnosť 1382 kilogramov a pomer váhy k výkonu je mimoriadny: na jednu konskú silu pripadá iba 2,16 kilogramu. A tých koní rozhodne nie je málo: 5,2-litrová V10 zo seba vytlačí 631 koní pri 8000 ot./min. a 70 percent z maximálneho krútiaceho momentu k dispozícii už od tisíc otáčok. Štandardný Huracán má pritom maximálny výkon na úrovni šialených 603 konských síl, čo je pre bežného smrteľníka niečo nepredstaviteľné. Lamborghini ako synonymum športovosti predvádza remeselnú zdatnosť aj hmotnostným pomerom, ktorý sa ustálil na skvelých 43:57. Maximálka je na hranici šialených 325 km/h, zrýchlenie na stovku prebehne už od 2,9 sekundy. Na dvestovku sa Hurarán dostane už v priebehu 8,9 sekundy od štartu a brzdenie zo stovky zaberie brzdnú dráhu 31 metrov.
Lamborghini tvrdí, že využilo skúsenosti z programu Super Trofeo, aby zlepšilo efektivitu motora, použilo nové titánové nasávacie ventily s vyšším zdvihom a nové výfukové potrubie, ktoré montujú vyššie a viac k stredu vozidla. Kryt motora bol čiastočne vyrobený z uhlíkových vlákien, bronzová povrchová úprava na nasávacom potrubí je viditeľná za zadným sklom. Nový Huracán Performante ešte pred oficiálnym predstavením zvládol okruh Nürburgring v rekordnom čase 6:52:01, teda až o päť sekúnd rýchlejšie ako predchodca.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk