Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?

Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.

Znamená to, že vstúpili do finálnej fázy skúšok pred predstavením.
Vydané, zverejnil

Jednoznačne najočakávanejšími novinkami zo s veta automobilového priemyslu na nadchádzajúce mesiace sú české esá Kodiaq a Superb. Zatiaľ čo druhý zmienený model dostane už v poradí štvrtú novodobú generáciu, Kodiaq sa predstaví v druhom pokračovaní. Oba české bestselleri v týchto dňoch dokončili sériu extrémnych testov za polárnym kruhom. Ide o dôležitý bod testovania, ktorý sa robí v jeho finálnej fáze.

Záverečná fáza testovania nových modelov znamená, že ich predstavenie je skutočne blízko. Podľa viacerých informácií by dvojici Škodoviek mala patriť jeseň tohto roku. Že sú testy arktickým mrazom skutočne dôležitým aspektom skúšok nových áut svedčí aj vyjadrenie Johannesa Nefta, člena predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť technického vývoja:

„Testovanie v reálnom prostredí v najnáročnejších možných podmienkach zostáva i napriek pokroku v počítačových simuláciách zásadnou súčasťou vývoja nových vozidiel. Naše rozsiahle testovacie programy v klimatických podmienkach púšte s extrémne vysokými teplotami na jednej strane a v mrazivom prostredí za polárnym kruhom na strane druhej zaručujú, že sa zákazníci Škoda môžu na svoje autá 100% spoľahnúť v akomkoľvek počasí. Súčasne môžeme vďaka týmto testom zaistiť včasnú implementáciu zistených poznatkov do vývoja tak, aby boli (obe autá, pozn. redakcie) perfektne pripravené na každodenné používanie.“

Čo všetko sa testuje?

Rozsiahla paleta testov sa nezameriava len na hardvér, ale taktiež aj softvér. Škoda počas testovania za polárnym kruhom podrobila prísnej skúške napríklad funkciu štartovania v extrémnych mrazoch. Súčasťou hodnotenie bolo aj vnikanie snehu do motorového priestoru, ktoré môže mať dopad na viacero mechanických častí nasávania vzduchu. Ďalej boli mrazivým skúškam podrobené aj časti karosérie ako napríklad dvere, kapota, veko batožinového priestoru, kryt nádrže či dokonca kryt nabíjacieho portu pri plug-in hybridných modeloch.

S batériou súvisí aj ďalšia tvrdá séria testov. Samotný akumulátor nového plug-in hybridného systému bol nabíjaný v zamrznutom stave a následne sa za takýchto podmienok skúšal jeho maximálny dojazd.

Škoda Kodiaq 2

Škoda Kodiaq 2

Škoda Superb novej generácie príde ako liftback, ale aj ako kombi.

Škoda Superb novej generácie príde ako liftback aj kombi.

 

Testujú sa aj nárazy

V zamrznutom prostredí za polárnym kruhom boli taktiež otestované aj jazdné vlastnosti oboch modelov. Ide predovšetkým o posúdenie ich správania na zamrznutom povrchu či mäkkom snehu. Nakoľko v zime dochádza aj k viacerým nechceným nárazom do ľadových prekážok či snehových násypov, Škoda posúdil aj odolnosť nárazníkov či iných častí vozidiel pri podobnom scenáre. Nemohlo chýbať ani posúdenie kvality asistenčných systémov či vonkajšieho osvetlenia.

Nakoľko ide o komplexné testovanie v mrazivých podmienkach, prísnemu hodnoteniu sa nevyhne ani interiér. Tu si inžinieri dali záležať predovšetkým na výkone klimatizačného systému pri extrémne nízkych teplotách. Testovací jazdci taktiež posudzujú schopnosti auta vyčistiť okná či už od zaparenia alebo zamrznutia. No a nesmie sa zabudnúť ani na komfortné prvky, typu vyhrievanie sedadiel, volantu, nezávislého vykurovanie či dokonca centrálneho odomykania.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.