Prvá jazda s Mazdou CX-5 – Zreje do krásy

Medzi kompaktnými SUV len ťažko nájdete model, ktorý by svojimi proporciami, eleganciou a príťažlivosťou v spojení s jazdnými vlastnosťami mohol konkurovať Mazde CX-5. Zvlášť po aktuálnej tvarovej modernizácii a technickom vylepšení.
Vydané, zverejnil
Mazdu CX-5 si ceníme z viacerých dôvodov. Jej jazdné vlastnosti patria na špičku triedy a keď z nej vystúpime, vždy sa čudujeme, ako sa ich podarilo vtesnať do takého vysokého vozidla. Na druhej strane, pokiaľ konštruktéri vedia vytvoriť malý zábavný roadster MX-5, majú dosť skúseností, aby ich preniesli aj do SUV.


Japoncov máme radi aj preto, že v oblasti techniky si vytýčili cestu, ktorou sa rozhodli ísť. Skladáme klobúk dolu pre tým, že benzínové motory stále nemajú turbo a neznižujú objem, že naftové motory stále vedia spĺňať emisné normy bez vstrekovania močoviny a že im to všetko dokopy funguje a klape. A keď si sadnete do interiéru novej Mazdy CX-5, tak máte pocit, že ste sa ocitli na známom mieste. Ovládacie prvky kladú príjemne tuhý odpor a nová verzia dostala už aj premietanie informácií na čelné sklo.


Schopnosti a jazdné vlastnosti novinky sme vyskúšali v trochu netradičnej kombinácii – s najsilnejším naftovým motorom spojeným so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Na radenie manuálnej prevodovky sme počuli mnohé chvály a chceli sme ju vyskúšať na vlastnej koži. A, teda, dámy a páni, zvesti vôbec neklamali! Krátke a presné radiace dráhy priam vyzývali meniť rýchlostné stupne. Často a veľa. Nie až tak, aby sme vyhľadávali kolóny, to by sme urazili podvozok, ale pred zákrutami sme zažívali každodenné malé radosti. Ak máte radi mechanické pohyby a plynulé zapadávanie ozubených kolies, poobzerajte sa po Mazde.


Nová Mazda CX-5 ponúka slušnú výbavu, plno asistenčných systémov, vie komunikovať s mobilnými telefónmi a jej vnútorný priestor pojme celú rodinu aj s batožinou. Pozrite sa do jej odhodlaných úzkych LED očí a presvedčí vás, že tento vzťah môže priniesť veľa zaujímavých momentov.
Pokračovanie nájdete v najnovšom čísle časopisu Auto Motor a Šport, ktorý je práve v predaji!

Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.