Hyundai prerába Tucson na vodík, inovuje dizajn a zlepšuje parametre
Namiesto dvoch rozdielne veľkých nádrží na vodík bude mať novinka tri rovnaké a emisiou z výfuku bude výlučne vodná para.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
FCEV, teda „elektromobily na vodík“, je reálnou víziou pohonu budúcnosti. Tento spôsob pohonu v sebe kombinuje dobre dostupný zdroj energie, využíva vysoko efektívne elektrické motory a produkuje výlučne vodnú paru, teda vodu. Sen ekológov a ľudí bažiacich po svete, v ktorom už smog a rastúci podiel oxidu uhličitého nie sú typickým dôsledkom mestskej dopravy.
Hyundai Tucson/ix35 sa vo svete už nejaký ten čas predáva aj s pohonom na vodík, hoci u nás by jeho uvedenie na trh význam nemalo. Najnovší prototyp Next Generation FCEV od Hyundai nadväzuje na koncept FE Fuel Cell a je obrazom vozidla, ktoré by sa raz mohlo objaviť aj u nás.
Aj napriek futuristickému vzhľadu usudzujeme, že minimálne po stránke dizajnu je prototyp prakticky hotový, osvojil si dizajnové princípy z najnovšieho kompaktného SUV Kona (predovšetkým tvar predných svetiel a celkový charakter), ktoré nám spočiatku pripadalo skôr ako výjav, ako odvážny koncept.
Podľa dostupných informácií má Hyundai Next Generation FCEV maximálny dojazd 800 alebo 580 kilometrov (americké a britské tituly uvádzajú 500 míľ), v závislosti od použitej metodiky merania spotreby energie. V porovnaní s predchodcom je s výkonom 160 koní až o 20 percent efektívnejší, celková účinnosť prototypu je 60 percent. Novinka by tiež mala riešiť problém predchádzajúceho FCEV modelu, teda problematické štartovanie v zime: podľa Auto Motor und Sport tento prestavaný Tucson údajne dokáže štartovať aj pri mínus 30 stupňoch Celzia, CNET uvádza 22°F, teda -5,5°C.
Premiéra Hyundai Next Generation FCEV nie je naplánovaná na Frankfurt, ale až na budúcoročný CES v Las Vegas v januári. O samotej produkcii vozidla zatiaľ podrobnejšie informácie nepoznáme.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.