Vyberáme z aktuálneho vydania: S Mazdou cez Transfăgărășan
Transfăgărășan nemá zvodidlá, žiadna záchrana vo forme výbehovej zóny či zvodidiel tu neexistuje. Tu si musíte veriť.
Vydané, zverejnil Majo Bóna

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Štátna cesta 7C v Rumunsku je vyhľadávanou trasou motoristov, ktorí sa chcú kochať jazdnými vlastnosťami svojich vozidiel a krásnymi výhľadmi. Boli sme tam aj my.
„Všetko je inak. Ak si chcete v skutočnosti užiť jazdu autom, tak zabudnite na akýkoľvek superšport. Ak si chcete skutočne zajazdiť, tak zabudnite na západ a zamierte namiesto toho na juhovýchod. Kombinácia Mazda MX-5 a Rumunsko je vystrihnutá z Biblie motoristu.“
Tak začína cestopis nášho pracovného tripu do Rumunska so značkou Mazda. Kolega Majo Bóna by vraj cestu zo Slovenska do Rumunska absolvoval za volantom auta, ako to už raz učinil s BMW M6, tentokrát však musel pretrpieť pach potu prísediaceho, nízky tlak v kabíne a hukot vrtule lietadla, ktoré ho na miesto určenia dopravilo za nepomerne kratší čas.
„Prilietame do mesta Sibiu, presúvame sa do hotela, no mňa už žerie nedočkavosť. Chcem si oživiť spomienky a najmä chcem si už konečne sadnúť za volant Mazdy MX-5, ktorá je posledným mohykánom svojho druhu. Je to malý puristický roadster, ktorý je stvorený na to, aby ste na ňom jazdili. A kedykoľvek ho mám, vždy sa utvrdím v jednom – je to jedno z najlepších áut na svete. Bodka.

Nádherné mestečko Sibiu je základňou všetkých výletov na jednu z najvyššie položených ciest v Rumunsku. Táto cesta by ani nemala existovať, vymyslel si ju rumunský diktátor Ceausescu, ktorý bol posadnutý megastavbami a ak sa rozhodol niečo postaviť, postavil to. Nech to stojí, čo to stojí. Na druhej strane, výsledok stojí za to.
Transfăgărășan nemá zvodidlá. Tu si musíte veriť, ak chcete „nakladať“, žiadna záchrana vo forme výbehovej zóny či zvodidiel tu neexistuje. A možno to bude znieť zvláštne, no opäť je to dôkaz charakteru Mazdy MX-5. Robí vám radosť aj v prípade, že ňou nejazdíte rýchlo“
Celý článok o jazde Rumunskom na Mazde MX-5 od Maja Bónu nájdete v akuálnom vydaní magazínu auto motor a šport 9/2017, ktoré je v predaji od 21.8.2017 za cenu 3,30 €.

Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.