JAZDA: Seat Leon Cupra R Performance Pack – Agent provokatér
Kombinácia rodinného auta takmer so superšportovými vlastnosťami bude mať vždy svoje čaro. Presvedčili sme sa o tom za volantom SEAT-u Leon ST Cupra 300 4Drive s performance paketom.
Vydané, zverejnil Majo Bóna

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Akcelerácia je takmer identická, tempo dokážem držať bez problémov, hoci, samozrejme, je iba otázkou, ako silno tlačí Jordi na plyn. Odhadujem, že potenciál auta využíva tak na sedemdesiat percent. A skôr ako to, že stíham za skutočným pretekárom, oceňujem grip a stabilitu Leonu Cupra ST 300 4Drive. Zásluhu na tom majú už spomínané slicky aj pohon všetkých štyroch kolies. Nedočkal som sa žiadneho náznaku neistoty a to napriek tomu, že som si vypol stabilizačný systém.

Ešte viac ma oslovili brzdy. Absolútne žiaden náznak vädnutia účinku si udržali aj v prípade opakovaného brzdenia. Jednoducho dva palce hore. Kombinácia tristokoňovej rakety s takmer šetsstolitrovým kufrom je snom mnohých otcov rodín, ktorým ešte nevyhasol život v rozkroku. Jedinú výčitku by som smeroval k šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovke DSG. Sesterský model Golf R má modernejšiu sedemstupňovú a aj rýchlejšiu. Nepáčilo sa mi ani to, že v manuálnom režime preradí smerom vyššie a v prípade, že trafíte moment preradenia spolu s prevodovkou, odradíte o dva stupne nahor, takisto podradenie je dovolené až v prípade, že otáčky motora spadnú do civilného pásma. No to sú detaily a možno aj subjektívny dojem, ak si chcete užiť, máte k dispozícii aj manuálnu šesťstupňovú prevodovku, ktorá preverí vaše skutočné vodičské schopnosti. Zvyšku auta nemôžem vyčítať absolútne nič, azda len cenu, ktorá v prípade kombinácie s Performance Paktom oblizovala hranicu štyridsaťtisíc eur, čo je za kombi tejto veľkostnej kategórie predsa len dosť.
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.