JAZDA: Porsche Panamera Sport Turismo – Think BIG!
Plus päťdesiat litrov objemu na batožinu, dynamika najrýchlejšieho auta sveta a imidž vodiča, ktorý vie, čo chce. Porsche Panamera Sport Turismo je v podstate splneným sľubom aj snom zároveň. Vyskúšali sme takmer všetky verzie.
Vydané, zverejnil Majo Bóna

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Sport Turismo v porovnaní s klasickou Panamerou ponúka o päťdesiat litrov väčší batožinový priestor. Číselne vyjadrené je to presne 520 dm3, po sklopení sedadiel vám vznikne priestor s objemom 1 390 využiteľných dm3. Hybridná technológia, teda konkrétne batérie z tejto hodnoty, ukrojí takmer sto dm3, verzie E-Hybrid tak majú k dispozícii iba 425 dm3. Tieto parametre sú však nepodstatné, napokon dynamika, dizajn a dobrý pocit za volantom je to, čo vás osloví. Komfort sedenia sa nijako nebije s ich funkciou. V rýchlych zákrutách vás podržia a okrem toho ponúkajú vynikajúci dizajn. Obrovský 12,3-palcový dotykový displej na palubnej doske jasne rozdeľuje priestor pre jazdca a spolujazdca, zvýšená stredová konzola kombinuje dotykové ovládače s jasným kliknutím aj odporom na prstoch s pár klasickými hardvérovými tlačidlami.

V rámci prezentácie sme si vyskúšali takmer všetky verzie. Verzia Sport Turismo sa dodáva výlučne s pohonom všetkých štyroch kolies a štandardom je osemstupňová dvojspojková prevodovka PDK. Na športovú jazdu je k dispozícii prvých šesť stupňov, zvyšné dva sú sprevodované do rýchla. Za volantom Panamera Sport Turismo Turbo si uvedomíte nielen maximálny výkon 404 kW (550 k), ale aj dokonalé vyladenie podvozka. Napriek pohotovostnej hmotnosti prevyšujúcej dve tony si môžete v zákrutách dovoliť oveľa viac než si myslíte bez újmy na komforte. Filozofia Porsche je zameraná na dokonalosť podvozka už od základu, elektronické systémy sú bonusom, nie garantom jazdných vlastností. No budúci majitelia si užijú aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy v sprievode barytónu z výfuku. A presne, akustika je najväčším nepriateľom verzie 4 E-Hybrid, ktorú sme vyskúšali tiež. Zrýchľovanie auta so systémovým výkonom 340 kW (462 k) je vskutku impozantné, no ak miniete šťavu v batériách, musíte sa uspokojiť s maximálnymi 243 kW (330 k), ktoré musia hýbať s 2,2 tony pohotovostnej hmotnosti. Posledným prekvapením bola jazda s verziou 4S diesel. So svojím maximálnym výkonom 310 kW (422 k) zabezpečí osemvalcový diesel vskutku úctyhodné jazdné vlastnosti, ktoré najlepšie vystihuje ochota zrýchľovať prakticky z akejkoľvek rýchlosti a zároveň udržať priemernú spotrebu v civilnej rovine.
POKRAČOVANIE NÁJDETE V AKTUÁLNOM VYDANÍ ČASOPISU AUTO MOTOR A ŠPORT!

Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.