BMW modernizovalo elektromobil i3, bude ho označovať ako iPhone
Písmenom „s“ sa bude označovať tá lepšia a drahšia verzia.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Najnovšie sa dozvedáme o ďalšej modernizácii elektromobilu, ktorá však opäť neprináša žiadne výrazné zmeny v dizajne. i3 je aj naďalej nápadné, odvážne, kompaktné vozidlo s precízne prepracovanými detailmi.
Nové i3s rozpoznáte od toho z roku 2014 vďaka odlišným tvarom spodnej polovice prednej časti, hmlovky sú osadené do nových krytov. Zadné partie ostali prakticky nezmenené, rovnako aj predné svetlomety, profil vozidla a jeho celkový charakter.

Na prvý pohľad neregistrujeme inovácie ani v interiéri, ten je naďalej futuristický, minimalistický, páka prevodovky je spracovaná do netradičnej konzoly napravo za volantom, pre vodiča sú k dispozícii dva displeje a multifunkčný volant. Takzvaný Control Display má uhlopriečku 10,25 palca a rozlíšenie zvýšené na 1440×540 pixelov.
Po technickej stránke nové i3 ponúkne aj vylepšené DSC (Dynamic Stability Control) a DTC (Dynamic Traction Control), bezpečnostný balíček Driving Assistant Plus a funkciu Traffic Jam assistant, ktorá dokáže do rýchlosti 60 km/h aktívne udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu a zachovávať bezpečnú vzdialenosť od ďalšieho vozidla.

Označovanie ako iPhone
Nové BMW i3 sa predviedie na autosalóne vo Frankfurte budúci mesiac, do ponuky predajcov sa zaradí v priebehu novembra tohto roka. Zaujímavosťou bude, že sa v showroomoch objaví vo verziách i3 a i3s. Označovanie po vzore smartfónov Apple iPhone bude rozlišovať výkonnostné verzie elektromobilu.Vylepšená verzia i3s bude od tej štandardnej odlišná vybranými dizajnovými prvkami navyše, tie by sa mali postarať o dynamickejší vzhľad vozidla. Tento variant bude o 2 cm širší. Maximálny výkon BMW i3s bude 135 kW/184 koní, krútiaci moment dosiahne 270 Nm.

Batérie uložené v podlahe umožnia maximálny dojazd 290 až 300 kilometrov podľa metodiky NEDC. Podľa tejto metodiky je kombinovaná spotreba energie 13,6 až 13,1 kWh na 100 kilometrov jazdy. Novinkou je tiež nový nabíjací kábel, ktorý podľa slov automobilky dokáže dobiť batérie na 180 kilometrov jazdy za tri hodiny, čo je 5-krát rýchlejšie ako pri súčasnom modeli.
Vo variante s benzínovým motorom Range Extender (REx) bude vedieť jazdiť so spotrebou iba 0,7 litra paliva na 100 kilometrov, resp. 12.5 kWh energie na 100 km.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.