Rapperi budú vo vytŕžení: Úplne nové Bentley Continental GT!
Pozrite si porovnanie 2016 vs. 2018
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Už nemá tak výrazne vysunutý nos s maskou chladiča, predné partie vďaka tomu pôsobia kompaktnejšie, estetickejšie a ladnejšie. Ide o jeden z mála automobilov, ktoré doslova lahodia oku. Štvoroké prevedenie predných svetiel ostáva zachované, úplne nová grafika svetlometov však udiera do očí. Gril masky chladiča skrýva senzory, ktoré tak nenarúšajú celkový vzhľad prednej časti.

Karoséria je vyrábaná pomocou technológie nazvanej Super Formed. Ide o takú techniku formovania, pri ktorej sa s hliníkom pracuje pri teplote 500 °C. Ide o vôbec prvé auto na svete, ktoré bolo kompletne vyrobené touto technikou.

V interiéri vládne ultimatívny luxus a okázalosť. Na prvých oficiálnych fotografiách sa Continental GT predvádza v pomerne pestrej farebnej schéme interiéru, uplatnenie tu našla šedá, hnedá a béžová, grafika palubných displejov tento kolorit dopĺňa o ďalšie farby. Pozorujeme nový volant nadväzujúci na SUV Bentayga, masívny stredový tunel s klasicky dizajnovanou pákou automatickej prevodovky, lesklé povrchy a rozsiahle čalúnenie do kože. Precíznosť šitia a vysoká kvalita detailov je pre Bentley typická a zdá sa, že nový Continental GT ich posunul na ešte vyššiu úroveň. Ovládanie klimatizácie je na nezvyčajnom mieste – hneď vedľa páky prevodovky na vodorovnej konzole. Oceňujeme, že sa Bentley nevydalo cestou virtuálnych ovládačov a tlačidiel, ako to sledujeme u ostatných výrobcov.

Bentley Continental GT sa bude predávať s novým benzínovým motorom W12 TSI so zdvihovým objemom 6 litrov a dvojitým preplňovaním. Jeho technické údaje sú mimoriadne: 626 koní a až 900 Nm. Áno, správne, až 900 Nm. Z nuly na rýchlosť 100 km/h vyštartuje už za 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 333 km/h. Priemerná spotreba je vraj iba 12,2 litra na 100 km, čo je v porovnaní s predchodcom veľký skok: ten dosahoval priemer 14,2 litra.
S kolesami ho spája dvojspojková 8-stupňová automatická prevodovka. Pre zlepšenie zážitku z jazdy nové Bentley s adaptívnym podvozkom obsahuje aj 48-voltový Dynamic Ride System.
Premiéra nového Continental GT prebehne na 2017 IAA Frankfurt Motor Show.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.