TVR je konečne späť! Model Griffith ponúkne atmosférickú V8čku a 500 koní.
Nové TVR dalo prednosť tradičným hodnotám!
Vydané, zverejnil Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Griffith má 4,314 mm na dĺžku, 1,850 mm na šírku a len 1,239 mm na výšku. Veľkostne tak najbližšie pasuje k Aston Martin V8 Vantage. TVR je však stále kompaktnejšie ako Porsche 911 alebo Jaguar F-Type. Auto navyše nie je len malé, ale aj pomerne ľahké. Celkovú hmotnosť sa vďaka uhlíkovým vláknam podarilo stlačiť pod 1,250 kg, čo je veľmi slušná hodnota.
Dizajn je pre túto značku typicky uletený. Mne osobne veľmi nesadol zvláštny úškrn prednej masky. Inžinieri posunuli kabínu takmer úplne dozadu, čo prispelo k dosiahnutiu ideálneho rozloženia hmotnosti 50:50. Za zmienku stojí aj vydarená zadná časť, kde dominujú zaujímavo riešené LED svetlomety a elegantné prítlačné krídlo.
Hviezdou večera je ale motor. Ide o 5-litorvý atmosférický osemvalec Cosworth s výkonom 500 koní. Celý výkon sa navyše prenáša cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku na zadnú nápravu. Ručička tachometra dokáže prekročiť 320 km/h, presnú maximálnu hodnotu však nepoznáme. Zatiaľ neznámy je tiež čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h. Na viac detailov si tak budeme musieť ešte počkať. Výroba oficiálne začne koncom budúceho roka a prví zákazníci tzv. „Launch Edition“ si musia pripraviť 90 000 libier.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.