Mercedes šokuje! Pozrite si prvé oficiálne fotografie interiéru novej triedy A.

Mercedes ukázal interiér novej triedy A. Namiesto budíkov bude pred vodičom už iba dvojica displejov.
Vydané, zverejnil
Štvrtá generácia Mercedesu triedy A zostáva kompaktným vozidlom, rovnako ako jej predchodkyňa, ktorej sa podarilo výrazne znížiť priemerný vek majiteľov vozidiel s hviezdou k tridsiatim rokom. Interiér však prešiel takou výraznou zmenou, že nám ho ukázali štvrť roka pred oficiálnou premiérou vozidla. Pre úplnosť treba dodať, že dnes zahŕňa rodina kompaktných Mercedesov päť modelov. V krátkej budúcnosti ich bude až osem. Čím očarí interiér? Predovšetkým tým, že je väčší, vzdušnejší a priestrannejší. O výrazne lepší výhľad z vozidla sa postaralo iné tvarovanie a sklon stĺpikov. Rozdiel sme si najviac uvedomili pri virtuálnom porovnaní končiaceho a nastupujúceho modelu. Kým v končiacom kokpit priam pohlcoval vodiča, v prichádzajúcom sú línia okien aj palubná doska nižšie.
Najviac však zaujme úplne nové poňatie palubnej dosky. Horná časť dokonale splýva a nadväzuje na líniu čelného okna a spolu s prednými dverami sa zlieva do jednodielneho celku. Hlavná časť z nej vystupuje, akoby sa vznášala v priestore. Tento pocit navodzuje samotné spracovanie s viditeľnou medzerou. V tme tento vzhľad umocňuje špeciálne nepriame podsvietenie odskoku. Najväčšou zmenou prešli ukazovatele. Namiesto klasických ciferníkov a ručičiek nastúpili dva veľké displeje s veľmi vysokým rozlíšením a so spoločným krycím sklom. Tvoria jednotnú plochu, ktorá vyzerá, akoby sa pod sklom ukrýval iba jeden displej. Výnimočnosť tohto riešenia potvrdzuje aj fakt, že aj o dve triedy väčšia trieda E používa digitálne ukazovatele iba vo vyšších verziách výbavy. Najmenšia trieda A už v základe. V Štuttgarte si posvietili aj na také detaily ako výduchy klimatizácie v tvare turbín prúdových motorov. A to doslova. Okrem toho, že spolu s interiérom sa dá ich podsvietenie nastaviť do jednej zo 64-och farieb, bude sa meniť aj pri nastavovaní teploty. Pri jej zvyšovaní bude na chvíľu červené, pri znižovaní modré.
Dizajnovou zmenou prešlo aj ovládanie rozhrania medzi vodičom a vozidlom. Namiesto kolieska je už iba dotyková plocha. Údaje na displejoch medzi budíkmi a na stredovej konzole sa zase ovládajú dotykovými plochami priamo na volante, ktoré pochádzajú zo sveta mobilných telefónov. Pokiaľ hovoríme o novinkách, tak musíme spomenúť aj väčší batožinový priestor (+ 29 dm3) s dlhšou (+ 115 mm) a širšou (+ 225 mm) úložnou plochou a najmä širší (+ 200 mm) vstupný otvor. Teraz sa do neho zmestí aj bicykel s odmontovanými kolesami či veľký detský kočík. Z regálu s novými dielcami vybrali dizajnéri aj nové volanty, ktoré spoznáte najmä podľa toho, že už na nich našlo svoje miesto aj ovládanie tempomatu. Po rokoch hľadania páčky pod volantom ide o veľmi vítanú zmenu. K novým kombináciám materiálov patria poťahy umelou a prírodnou kožou, v niektorých verziách aj v kombinácii s látkou. Prepracované sú aj sedadlá, ktoré ponúkajú telu dobrú oporu pri ostrejšej jazde v zákrutách či pohodlie na dlhých cestách. Ponuku obkladových materiálov okrem brúseného hliníka či karbónu rozširujú aj drevené lišty vrátane hodnotne vyzerajúcich líšt s otvorenými pórmi.
Nebol by to Mercedes, keby nepriniesol inovácie aj v prepojení vozidla s digitálnym svetom jeho užívateľa. Z vozidla sa vďaka službe elektronickej kancelárie dajú posielať e-maily, pripájať sa do konferenčných hovorov či posielať správy, na čo slúži. Aplikácia prepojená s videami na youtube preberie funkciu návodu na používanie a vodičovi vysvetlí, na čo slúžia jednotlivé ovládače a ukazovatele. A komu je málo, tak tomu digitálny svet pripravil aj novinku v podobe ovládania vozidla cez rozhranie Alexa – stačí doma vysloviť povel na kontrolu, koľko kilometrov zostáva do servisu, aký je stav paliva či prikázať pootvoriť okná a po chvíli sa ozve odpoveď či potvrdenie o vykonanom úkone.

Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.