Tipnite si, koľko kusov Hyundai Kona už jazdí po Slovensku?

Predaje sa pustili len teraz, podľa výrobcu sú čísla úspechom.
Vydané, zverejnil
„Hyundai hlási vysoký záujem o nové SUV KONA,“ tvrdí názov najnovšej správy, ktorú zverejnila značka Hyundai na Slovensku. Čo to znamená v reálnych číslach? Tie zreteľne dokazujú, že Slovensko je malý trh. Hyundai Kona je projekt, ktorý reaguje na stále rastúci dopyt verejnosti po mestských crossoveroch. Tieto vozidlá perfektne kombinujú hatchbacky s SUV-čkami, respektíve medzi nimi tvoria akýsi medzistupeň. Nie je to iba o slovenskom trhu, ale o tom celosvetovom na čele s čínskym. Kona teraz bojuje o svoje miesto v pomerne početnej konkurencii: z neprémiového sveta sú to Seat Arona, Škoda Karoq, Mazda CX-3, Citroen C3 Aircross, Peugeot 2008, prémioví výrobcovia majú BMW X1 a X2, Mercedes-Benz ponúka svoje GLA a spomenúť by sme mohli ešte mnohých ďalších.
Ako uvádza Hyundai, slovenskú premiéru nové vozidlo prežilo na autosalóne v Nitre v októbri tohto roka, od minulého týždňa je spustená kampaň v médiách a už dnes po slovenských cestách jazdí 20 kusov modelu Kona. Do konca roka by malo pribudnúť ďalších 80 kusov, čím by sa bilancia predaja len na konci roka 2017 ustálila na okrúhlej stovke. Kona sa u nás predáva zatiaľ iba s benzínovým motorm 1.0 TGDi (88 kW) a s objemnejším 1,6-litrovým 177-koňovým motorom, ktorý umožňuje aj pohon všetkých štyroch kolies. Cena neklesá pod 14 490 eur, za variant s automatickou prevodovkou a výbavou Comfort si dokonca zaplatíte takmer 20-tisíc eur. Vzhľadom na kúpnu silu Slovákov je zaujímavé, že až dve tretiny predajov tvoria silnejšie verzie s pohonom 4×4. Budúci rok by sa ponuka motorizácií mala rozšíriť aj o naftové agregáty a tiež o výlučne elektrický variant. Kona by tak mohol byť jeden z najkrajších elektromobilov vôbec.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.