Bratislava dnes zažila malý dopravný kolaps, upchaté boli takmer všetky vjazdy do mesta
Ráno 9. januára 2018 bolo pre ľudí pracujúcich a dochádzajúcich do Bratislavy mimoriadne náročné. Hlavné mesto zažilo malý dopravný kolaps, dôsledky čoho cítil aj Senec a ďalšie okolité mestá a obce.
Vydané, zverejnil Redakcia

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Smer od Senca
„Na 29. kilometri diaľnice D1 v smere z Trnavy do Bratislavy za Blatným blokuje dopravu havarovaný kamión, úsek je v tomto smere neprejazdný ešte aj pred obedom, premávku polícia odkláňa cez Senec, počítajte tam so zdržaním približne 2 hodiny,“ uvádza stránka Stelacentrum.sk k situácii, ktorá dnes vážne komplikuje vjazd do hlavného mesta. Kamión v smere do Bratislavy sa zo zatiaľ neznámych príčin prevrátil, jeho náklad sa rozsypal po vozovke a zasiahol aj oproti idúcu dodávku. Miesto nehody museli policajti úplne uzavrieť. Obchádzka cez okolité obce takisto nebola žiadnou veľkou záchranou, pretože na trase z Bernolákova do Bratislavy bolo namerané zdržanie minimálne 45 minút a takisto pred Pezinkom, v smere zo Šenkvíc a z Vinosadov.Smer od Šamorína
Každý deň dopravne extrémne vyťažená trasa smerom zo Šamorína (cez Dunajskú Lužnú a Rovinku) dnes zažila komplikáciu v podobe blokovaného jedného jazdného pruhu. Ranné zdržanie na tejto trase sa počítalo na hodinu a viac.Smer od Mosta pri Bratislave
Mohlo by sa zdať, že jedna z mála ciest, ktoré ešte nie sú tak dramaticky vyťažené, je cesta z obce Most pri Bratislave. Aj tu sa zdržanie pohybuje rádovo v desiatkach minút, dnes ráno sa však situácia okolo 9:20 skomplikovala pre pokazené železničné priecestie pri vjazde do Podunajských Biskupíc. Svetelná signalizácia svietila na červeno a rampy boli zatvorené, dôsledkom čoho sa na ceste tvorili dlhé kolóny aj v čase, kedy už nie sú bežné. Vodiči preto toto priecestie obchádzali tak, že sa úzkej ceste otočili, vrátili sa niekoľko kilometrov a pokračovali v smere na Vrakuňu.Každodenné čakanie
Hlavné mesto Slovenska sa dlhodobo potýka so stále rastúcim rizikom dopravného kolapsu. Každé ráno do mesta smerujú desiatky tisíc áut z okolitých miest a obcí, pričom enormne vyťažená je predovšetkým trasa zo Šamorína do Podunajských Biskupíc. Iba 15 kilometrov vzdialená Dunajská Lužná je v rannej špičke od Bratislavy v skutočnosti vzdialená viac ako jeden a pol hodiny cesty. Počas čakania si vodiči vo svojich autách môžu prehliadať billboardy upozorňujúce na novú výstavbu v obci so sloganmi, že je cesta trvá iba 15 minút do mesta. (Áno, v noci, stíhačkou; pozn.red.) Riešením by mala byť rýchlostná cesta R7 Dunajská Lužná – Holice, ktorej výstavba už začala. „Účelom pripravovanej stavby je výstavba kapacitnej, smerovo rozdelenej štvorpruhovej komunikácie, v optimálnej trase z hľadiska plynulosti a bezpečnosti dopravy. Výstavbou a prevádzkou rýchlostnej cesty sa vylúči tranzitná doprava z územia priľahlých obcí a tým sa zlepší vplyv dopravy na obyvateľstvo a životné prostredie,“ uvádza sa na stránke obchvatbratislavy.sk.
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.