KIA ukázala nové SUV Niro na elektrinu, má komunikovať aj s chodcami
Má displej medzi svetlometmi, možno ním bude odháňať nedisciplinovaných chodcov z cesty.
Vydané, zverejnil Redakcia

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Kia chce dokázať, že dokáže naskočiť na vlak elektromobility a autonómnej jazdy. Zámer mať na trhu vlastné modely schopné konkurovať technicky najvyspelejším automobilom planéty demonštrovala na aktuálnom veľtru elektroniky CES 2018 v Las Vegas, vo svojom stánku prezentuje úplne nové SUV Niro EV.
Súčasné Niro poznáme a páči sa nám. Je to rozumný kompromis medzi veľkým SUV a nafúknutým hatchbackom, má praktickú svetlú výšku, pekný moderný dizajn karosérie, interiér ponúka taký ten zlatý stred v kontexte kvality, ergonómie a vybavenosti. Niro sa ponúka ako hybrid (1.6 GDi Hybrid), čím sa radí medzie ekoautá s dobrými vyhliadkami do budúcnosti. Dnes sa však Niro ukázalo v novom, ešte modernejšom svetle a predvádza, že je pripravené na revolúciu v automobilovom priemysle. Pod kapotou sa už nenachádza konvenčný spaľovací motor, ale systém pre plne elektrickú jazdu s nulovými emisiami výfukových plynov, navyše dokáže jazdiť celkom samostatne bez účasti vodiča-človeka. Práve schopnosť autonómnej jazdy je kľúčová, keďže určila jeden dôležitý dizajnový prvok: displej priamo medzi prednými svetlometmi!
KIA NIRO EV v kocke:
• plne elektrický pohon;
• funkcia autopilota;
• identifikácia vodiča pomocou tváre a hlasu;
• pripojenie na 5G internet;
• dvojzónový audiosystém Virtual Engine Sound System (VESS);
• dojazd: 383 km;
• výkon: 150 kW (201 koní);
• batéria: Li-Pol 64 kWh / Li-Pol 40 kWh;
Áno, displej namiesto masky chladiča na mieste, kde zvyčajne býva rozmerná čierna mriežka. Takýto úlet nám už predtým ukázala značka Mercedes-Benz, ktorá prostredníctvom exteriérového displeja umožňovala komunikáciu vozidla s chodcami. Auto im napríklad vypísalo hlášku, že môžu prejsť cez cestu alebo zobrazili meno pasažiera, ktorý má do samojazdiaceho taxíka nastúpiť. Princíp funkčnosti v Kia Niro nebude odlišný.


Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.