Best Cars 2018: Na našom trhu dominuje Škoda a Volkswagen, Audi no úspešní sú aj BMW, Lexus, Toyota, Mazda a Volvo
Dvadsiaty prvý ročník ankety Best Cars – Najlepšie automobily 2018 pozná svojich víťazov. Trofeje si víťazi prevzali zástupcovia značiek v rámci slávnostného vyhlásenie výsledkov.
Vydané, zverejnil Majo Bóna

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Aktuálny 21. ročník ankety Best Cars 2018 priniesol množstvo cien, zaujímavé výsledky a aj nejedno prekvapenie. Presvedčili sa o tom všetci zástupcovia značiek, ktorým sme poskytli pohľad do nálad našich čitateľov printového a internetového magazínu.
V kategórii výhodného pomeru ceny a hodnoty sa na popredné miesta vyšplhali značky Kia, Hyundai a Dacia, hoci v tejto tabuľke aj naďalej vedie Škoda. Spoľahlivosti a ohľaduplnosti už roky dominuje Toyota, bezpečnosť je večnou korisťou Volva, dobré služby zákazníkom poskytuje a úspechy v motoristickom športe reprezentuje najmä Mercedes, naopak BMW dominovalo v kategóriách kvality spracovania, pokrokovej techniky, vysokej ceny pri ďalšom predaji, atraktívneho vzhľadu a reklamy. Športový charakter je doménou Porsche.
BEST Cars 2018: Voľba A
Miniautomobily
1. VW up! (12,5%)2. Abarth 595/695 ( 11,7%)
3. Fiat 500 (11,4%)
4. Toyota Aygo (10,1%)
5. Kia Picanto (6,8%)
Malé automobily
1. VW Polo (18,7%)2. BMW i3 (10,2%)
3. Škoda Fabia (6,2%)
4. Mini (5,2%)
5. Citroën C3 (4,6%)
Nižšia stredná trieda
1. Škoda Octavia (9,4)%2. VW Golf (7,8%)
3. Honda Civic (6,3%)
4. Merecdes-Benz (CLA 5,7%)
5. BMW radu 2 (Coupé 5,6%)
Stredná trieda
1. Škoda Superb (10,1%)2. Alfa Romeo Giulia (7,1%)
3. Audi A5 Sportback (7,0%)
4. Mazda 6 (6,6%)
5. Audi A4 (6,1%)
Vyššia stredná trieda
1. BMW radu 5 (15,4%)2. Volvo S90/V90 (14,2%)
3. Kia Stinger (9,6%)
4. VW Arteon (8,0%)
5. Audi A6 (7,8%)
Luxusné automobily
1. Audi A8 (12,7%)2. Tesla Model S (11,4%)
3. BMW radu 7 (11,3%)
4. Porsche Panamera (10,4%)
5. Mercedes-Benz triedy S (7,0%)
Športové automobily
1. Porsche (911 9,8%)2. Ford Mustang (5,4%)
3. Aston Martin Vanquish (5,4%)
4. Bugatti Chiron (5,3%)
5. Nissan GT-R (5,2%)
Kabriolety
1. Ferrari Portofino (8,6%)2. Mazda MX-5 (6,1 %)
3. Aston Martin DB9 Volante (4,6%)
4. Mercedes-AMG Roadster (4,1%)
5. Lamborghini Aventador roadster (3,8%)
Kompaktné SUV
1. Škoda Karoq (11,3%)2. VW Tiguan (7,6 %)
3. Range Rover Evoque (6,5%)
4. Mazda CX-5 (6,0%)
5. BMW X1 (4,3%)
SUV/off-road
1. Range Rover Velar (8,0%)2. Volvo XC 90 (6,2%)
3. Škoda Kodiaq (5,9%)
4. Audi Q7 (5,4%)
5. Volvo XC 60 (5,3%)
MPV
1. VW Multivan (16,7%)2. Mercedes-Benz triedy V (12,7%)
3. VW Touran (10,3%)
4. Ford S-Max (5,7%)
5. BMW radu 2 Active Tourer (4,4%)
Best Cars 2018: Voľba B
Miniautomobily
1. VW Up (21,7%)2. Toyota Aygo (19,1%)
3. Škoda Citigo (15,6%)
4. Renault Twingo (8,4%)
5. Hyundai i10 (7,9%)
Malé automobily
1. Škoda Fabia (13,4%)2. Citroën C3 (12,4%)
3. Toyota Yaris (11,8%)
4. Suzuki Swift (8,1%)
5. Seat Ibiza (7,4%)
Nižšia stredná trieda
1. Škoda Octavia (15,6%)2. VW Golf (14,5%)
3. Mazda (3 9,7%)
4. Opel Astra (6,5%)
5. Renault Mégane (5,5%)
Stredná trieda
1. Škoda Superb (23,9%)2. Mazda 6 (19,0%)
3. VW Passat (13,3%)
4. Opel Insignia (10,4%)
5. Renault Talisman (6,0%)
Vyššia stredná trieda
1. Volvo S90/V90(21,6%)2. VW Arteon (16,8)
3. Audi A6 (14,3%)
4. Mercedes-Benz triedy E (13,2%)
5. Jaguar XF (11,7%)
Luxusné automobily
1. Mercedes triedy S (23,5%)2. BMW radu 7 (22,2%)
3. Lexus LS (13,6%)
4. Mercedes-Benz triedy CLS (11,2%)
5. Jaguar XJ (8,8%)
Športové automobily
1. Ford Mustang (40,4%)2. Audi TT Coupé (14,2%)
3. Lexus RC (9,1%)
4. Nissan 370 Z (8,8%)
5. Toyota GT 86 (8,0%)
Kabriolety
1. Mazda MX-5/RF (18,3%)2. Ford Mustang Convertible (15,5%)
3. BMW radu 4 Cabrio (14,6%)
4. Mercedes-Benz triedy C kabriolet (11,7%)
5. Fiat 124 Spider (7,8%)
Kompaktné SUV
1. SEAT Ateca (11,4%)2. Toyota C-HR (9,5%)
3. Hyundai Tucson (8,7%)
4. Suzuki Vitara (6,9%)
5. Dacia Duster (5,9%)
SUV/off-road
1. Volvo XC 60 (17,5%)2. Škoda Kodiaq (12,6%)
3. Alfa Romeo Stelvio (8,5%)
4. Mercedes GLC (5,5%)
5. Land Rover Discovery Sport (5,2%)
MPV
1. VW Touran (34,4%)2. Opel Zafira (8,0%)
3. Toyota Verso (7,7%)
4. Citroën C4 Picasso (6,0%)
5. VW Caddy (5,2%)
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.