Opel, Peugeot a Citroën do 7 rokov pripravia 40 elektroáut

Plán na masívnu elektrifikáciu prichádza trocha neskoro, ale predsa. Očakávania sú veľké.
Vydané, zverejnil
Keď minulý rok koncern PSA kúpil nemeckú značku Opel, poukázal tým na svoju dobrú kondíciu a schopnosť akvizovať veľké spoločnosti. Pod PSA dnes fungujú štyri známe značky: Peugeot, Citroën, DS a spomínaný Opel. DS je imidžová a luxusná odnož Citroënov. Zatiaľ, čo automobily Opel sa od tých francúzskych stále líšia, už dnes používajú spoločnú techniku (Crossland X zdieľa techniku s modelom Peugeot 2008 alebo Citroënom C3 Aircross) a nie je vylúčené, že budú zdieľať aj niektoré ďalšie prvky, napríklad ako to robia Peugeoty a Citroëny s univerzálnym rozhraním s dotykovým displejom.
Najnovšie sa od koncernu PSA dozvedáme, že plánuje vo významnej miere elektrifikovať svoje modelové portfólio. Bez určenia počtov pre konkrétne značky automobilov poznáme jeden záväzný údaj: do roku 2025 uviesť do predaja 40 elektrifikovaných automobilov, teda hybridov, plug-in hybridov i elektromobilov. Je to odvážny cieľ, ktorý pre novinárov vo Frankfurte nad Mohanom odprezentoval Carlos Tavares, súčasná hlava koncernu PSA a bývalý šéf aliancie Renault-Nissan.
Dôvody na tieto plány sú nielen v rastúcom tlaku na znižovanie emisií skleníkových plynov zo strany Európskej únie, ale aj skutočnosť, že automobilka Opel v rukách General Motors nemala korektne vysporiadané merania emisií svojich automobilov. PSA sa tak po odkúpení značky Opel dostalo do nevýhody, ktorá ešte väčšmi podnecuje jej záujem o investície do elektromobility. Téme sa venoval aj denník Pravda.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.