Mitsubishi využije energiu z elektromobilov v kancelárskych budovách.

Projekt spustený v Holandsku na podporu rozvoja energeticky neutrálnych kancelárskych budov zastrešili okrem Mitsubishi aj značky Hitachi a ENGIE.
Vydané, zverejnil
Schéma výmeny energie medzi budovou a elektromobilom (zdroj: Mitsubishi)
V holandskom meste Zaandam existuje kancelárska budova spoločnosti ENGIE, ktorá je, okrem štandarnej elektrickej siete, napájaná aj dobíjacími stanicami pre elektromobily typu V2X. Projekt podobný V2G od Nissanu tentokrát realizuje aj automobilka Mitsubishi s cieľom zistiť, či je takýto koncept výmeny energie reálny a užitočný. Ako uvádza automobilka vo svojej tlačovej správe, dobíjacia stanica V2X od Hitachi je prvým zariadením svojho druhu, ktoré dokáže nielen dobíjať elektromobily, ale tiež púšťať energiu späť do siete budovy či verejnej rozvodnej siete, a tak podľa potreby slúžiť na rôzne účely (kW, ΔkW, kWh a VAR). Okrem toho sa dobíjacia stanica môže pripojiť priamo na fotovoltaické panely a externé úložisko energie, čo dáva priestor k oveľa účinnejšiemu zásobovaniu budov elektrickou energiou.
Plug-in hybridné SUV Mitsubishi Outlander PHEV (zdroj: Mitsubishi)
Dnešné budovy spoločne s dopravou majú cca 75% podiel na celkových emisiách CO2 produkovaných firmami poskytujúcimi služby, a tak technológie V2B (konektivita, “vozidlo-budova”) môže zásadným spôsobom prispieť k celosvetovému zníženiu uhlíkových emisií a súčasne napomôcť znížiť náklady na energie v rámci budov aj celých firiem. Mitsubishi Motors poskytuje SUV Outlander PHEV v úlohe úložiska energie, ktoré môže slúžiť systémom pre zásobovanie budovy elektrickou energiou na zabezpečenie stabilných dodávok obnoviteľnej energie.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.