Barbora Rakovská: začínala s Yarisom, teraz jazdí Konu

ROZHOVOR: Barboru Rakovskú asi nie je potrebné zvlášť predstavovať. Sympatická moderátorka sa stala ambasádorkou mestského esúvečka Hyundai Kona, avšak my sme sa jej pýtali aj na to, aké bolo jej vôbec prvé auto a či sa jej viac pozdáva nafta alebo benzín.
Vydané, zverejnil

Barbora, aké bolo vaše prvé auto, aký ste k nemu mali vzťah, prípadne v čom vás vedelo nahnevať?

Moje prvé autíčko bolo malé, ale ako zvyknem hovoriť, všetko sa do neho zmestilo. Bolo to v roku 2008 a bola to Toyota Yaris. Keď tak nad tým rozmýšľam, bolo to asi jedinýkrát, keď som nemala auto značky Hyundai. Potom to už išlo, Santa Fe jedno, Santa Fe druhé, Tuscon a tieto dni brázdim cesty na novej Kone. K prvému autu má človek vzťah porovnateľný k prvej láske, mne hlavne uľahčilo vtedajšiu pracovnú logistiku. Pracovala som v televízii, študovala prvý ročník na vysokej škole a presuny boli pre mňa komplikované na čas. Auto mi odbúralo časový stres a všetko som stíhala s prehľadom.
Barbora Rakovská: začínala s Yarisom, teraz jazdí Konu (foto: instagram.com/barborarakovska)

Trávite za volantom veľa času? Je pre vás šoférovanie nutnosť, relax alebo možno potešenie?

Pre mňa je to v prvom rade nutnosť – ak som časový stres pociťovala už v dvadsiatke, tak dnes päťnásobne. Okrem práce a stále školy, musím stíhať dcérine krúžky, priviesť, vybaviť nákup a opäť odviezť malú z krúžku domov. Rodičia to poznajú, ak nemajú krúžkové radosti pod oknom, tak auto je takmer nevyhnutnosť. Dlhšie som bývala v obci blízko Bratislavy, kde dostupnosť SAD nebola dokonalá, o to viac sa pre mňa auto stalo nutnosťou. Musím sa však priznať, že je zároveň aj relaxom: popri dlhých kolónach, ktoré sú pre naše hlavné mesto príznačné, sa s priateľom alebo dcérou porozprávame, pustíme si rozprávky, rozoberáme školu, prácu… A v neposlednom rade je pre mňa auto aj potešením, často brázdim po Slovensku na rôzne akcie, ktoré moderujem. Dlhé cesty si jednoznačne užívam, pustím si hudbu a idem…
Barbora Rakovská: začínala s Yarisom, teraz jazdí Konu (foto: instagram.com/barborarakovska)

Ak niečo z uvedeného preferujete, ktoré a prečo: Benzín, nafta alebo elektrina?

Elektrinu som ešte neskúsila… benzín mám momentálne a cítim rýchlejší odpich. Naftu som mala v predošlých modeloch a nesťažovala som sa. Aj keď mnohí mi hovoria, že do mesta je lepší benzín… nie nafta. To sú už na mňa príliš veľké technické termíny… 🙂
Barbora Rakovská: začínala s Yarisom, teraz jazdí Konu (foto: instagram.com/barborarakovska)

Keby ste vedeli zhrnúť to najlepšie, čo oceňujete na Hyundai Kona, ktoré veci by to boli?

Kona je skvelé auto pre rodiny s deťmi. Moja malá si okamžite obľúbila farebné variácie interiéru, máme totiž bezpečnostné pásy limetkovej farby a to vám poviem, že kým nenastúpila, ani som im neprikladala takú váhu. Malá sa však išla zblázniť od šťastia 🙂 Čo sa týka technických parametrov, je to autíčko, ktoré sa veľmi dobre šoféruje, ani raz ma nesklamalo a nenechalo s nejakým problémom na okraji diaľnice… takže klopem. Oceňujem nové technologické prvky, ako pripojenie telefónu a zdieľanie aplikácii na palubovke. Sú to veci, ktoré ma potešia. Viem, že Kona už obsahuje aj head-up displej, môj ho síce nemá, ale viem si predstaviť, že je to ďalší prvok, ktorý urobí radosť vodičovi. Ešte taká pikoška… keď som dostala Konu na test drive, tak si ma mnohí fotili… ale nemyslite si, že kvôli mne… boli hotoví, že vidia KONU naživo 🙂

Za poskytnutie rozhovoru veľmi pekne ďakujem a prajem tisíce šťastných kilometrov za volantom!

Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.