Barbora Rakovská: začínala s Yarisom, teraz jazdí Konu
ROZHOVOR: Barboru Rakovskú asi nie je potrebné zvlášť predstavovať. Sympatická moderátorka sa stala ambasádorkou mestského esúvečka Hyundai Kona, avšak my sme sa jej pýtali aj na to, aké bolo jej vôbec prvé auto a či sa jej viac pozdáva nafta alebo benzín.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Barbora, aké bolo vaše prvé auto, aký ste k nemu mali vzťah, prípadne v čom vás vedelo nahnevať?
Moje prvé autíčko bolo malé, ale ako zvyknem hovoriť, všetko sa do neho zmestilo. Bolo to v roku 2008 a bola to Toyota Yaris. Keď tak nad tým rozmýšľam, bolo to asi jedinýkrát, keď som nemala auto značky Hyundai. Potom to už išlo, Santa Fe jedno, Santa Fe druhé, Tuscon a tieto dni brázdim cesty na novej Kone. K prvému autu má človek vzťah porovnateľný k prvej láske, mne hlavne uľahčilo vtedajšiu pracovnú logistiku. Pracovala som v televízii, študovala prvý ročník na vysokej škole a presuny boli pre mňa komplikované na čas. Auto mi odbúralo časový stres a všetko som stíhala s prehľadom.Trávite za volantom veľa času? Je pre vás šoférovanie nutnosť, relax alebo možno potešenie?
Pre mňa je to v prvom rade nutnosť – ak som časový stres pociťovala už v dvadsiatke, tak dnes päťnásobne. Okrem práce a stále školy, musím stíhať dcérine krúžky, priviesť, vybaviť nákup a opäť odviezť malú z krúžku domov. Rodičia to poznajú, ak nemajú krúžkové radosti pod oknom, tak auto je takmer nevyhnutnosť. Dlhšie som bývala v obci blízko Bratislavy, kde dostupnosť SAD nebola dokonalá, o to viac sa pre mňa auto stalo nutnosťou. Musím sa však priznať, že je zároveň aj relaxom: popri dlhých kolónach, ktoré sú pre naše hlavné mesto príznačné, sa s priateľom alebo dcérou porozprávame, pustíme si rozprávky, rozoberáme školu, prácu… A v neposlednom rade je pre mňa auto aj potešením, často brázdim po Slovensku na rôzne akcie, ktoré moderujem. Dlhé cesty si jednoznačne užívam, pustím si hudbu a idem…Ak niečo z uvedeného preferujete, ktoré a prečo: Benzín, nafta alebo elektrina?
Elektrinu som ešte neskúsila… benzín mám momentálne a cítim rýchlejší odpich. Naftu som mala v predošlých modeloch a nesťažovala som sa. Aj keď mnohí mi hovoria, že do mesta je lepší benzín… nie nafta. To sú už na mňa príliš veľké technické termíny… 🙂Keby ste vedeli zhrnúť to najlepšie, čo oceňujete na Hyundai Kona, ktoré veci by to boli?
Kona je skvelé auto pre rodiny s deťmi. Moja malá si okamžite obľúbila farebné variácie interiéru, máme totiž bezpečnostné pásy limetkovej farby a to vám poviem, že kým nenastúpila, ani som im neprikladala takú váhu. Malá sa však išla zblázniť od šťastia 🙂 Čo sa týka technických parametrov, je to autíčko, ktoré sa veľmi dobre šoféruje, ani raz ma nesklamalo a nenechalo s nejakým problémom na okraji diaľnice… takže klopem. Oceňujem nové technologické prvky, ako pripojenie telefónu a zdieľanie aplikácii na palubovke. Sú to veci, ktoré ma potešia. Viem, že Kona už obsahuje aj head-up displej, môj ho síce nemá, ale viem si predstaviť, že je to ďalší prvok, ktorý urobí radosť vodičovi. Ešte taká pikoška… keď som dostala Konu na test drive, tak si ma mnohí fotili… ale nemyslite si, že kvôli mne… boli hotoví, že vidia KONU naživo 🙂Za poskytnutie rozhovoru veľmi pekne ďakujem a prajem tisíce šťastných kilometrov za volantom!
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.