Automobilová Junior Akadémia chce viesť deti k autopriemyslu, v lete ponúkne pestrý program
Adient spolu s Trenčianskou univerzitou vstupujú do dobre zabehnutého programu ZAP SR, ktorého cieľom je ukázať žiakom základných škôl atraktivitu technických smerov a motivovať ich k ich štúdiu.
Vydané, zverejnil Redakcia

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Technické smery sú stále žiadané a populárne, avšak vždy bude rásť dopyt po skutočných špecialistoch. Odborníkov však treba vychovávať už dnes a aj preto vznikajú projekty, ktorých cieľom je popularizovať štúdium technických odborov. Jedným z nových je aj novovzniknuté Adient technologické centrum v Trenčíne, umelecká prax pre Strednú umeleckú školu v Trenčíne či už fungujúca Automobilová Junior Akadémia (AJA) z iniciatívy Zväzu automobilového priemyslu.
V auguste prebehne v Bratislave, Trenčíne a v Trnave program deti, ktoré si budú môcť vyskúšať napríklad aj prácu s dronom, workshop o asistenčných systémoch v automobiloch a byť súčasťou interaktívnych prednášok o automobiloch budúcnosti. Všetko so zámerom vychovávať budúce generácie pre nový technologický priemysel na Slovensku. V Bratislave projekt AJA realizuje Volkswagen a STU, v Trnave PSA a STU a v Trenčíne Adient s Trenčianskou univerzitou. Na podujatia je potrebné sa prihlásiť, počet detí je limitovaný. Viac o prihlásení, programe a podrobnostiach nájdete na stránke ajakadémia.sk
Oficiálny text od spoločnosti Adient:
Adient technologické centrum v Trenčíne je najväčšie automobilové vývojové centrum na Slovensku. Ponúka vysokokvalifikované pracovné príležitosti pre dizajn a inžiniering automobilových sedadiel. Inovatívne a sofistikované produkty, na ktorých vývoji sa centrum podieľa, vyžadujú dobre pripravených a kvalifikovaných pracovníkov. Aj preto Adient počas roka iniciuje niekoľko projektov pre študentov a vychováva si tak budúcich kandidátov na svoje pracovné pozície. Tohtoročným novým projektom je Automobilová Junior Akadémia. Adient spolu s Trenčianskou univerzitou vstupujú do dobre zabehnutého programu Zväzu Automobilového Priemyslu SR, ktorého cieľom je ukázať žiakom základných škôl atraktivitu technických smerov a motivovať ich k ich štúdiu. Počas jedného augustového týždňa (20. august až 24. august 2018) zažijú študenti rozmanitý program. Napríklad si vyskúšajú prácu s dronom, workshop o asistenčných systémoch v automobiloch, budú mať možnosť vystreliť si airbag a tiež zažijú interaktívne prednášky o automobiloch budúcnosti. „Automobilový priemysel je dôležitou súčasťou slovenskej ekonomiky, preto je pre Slovensko kľúčové, aby mali študenti záujem o technické odbory. Verím, že niektorých z účastníkov uvidíme o niekoľko rokov v našich prednáškových miestnostiach,“ vysvetľuje Jozef Habánik, rektor Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne.
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.