Najviac problémové jazdenky strednej triedy: podľa tohto sa orientujte pri výbere jazdenky!
Pozrite sa, ako dopadli Superb, Octavia, BMW radu 3 či Mercedesy triedy C a E.
Vydané, zverejnil Redakcia

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


4-5 rokov: 15,4% (III, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 19,2% (III, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 21,1% (III, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,3% (II, Ø 26,5%)
Cena: Mondeo III od 5 700 Eur, Mondeo II od 500 Eur
Celkom 8,3 percenta Fordov Mondeo má problém hneď na prvej kontrole STK, ktorá v Nemecku u nových áut prebieha po troch rokoch. Je v tomto ohľade úplne najhoršie zo sledovaných vozidiel a potvrdzuje rozporuplnú povesť poslednej generácie tohto modelu. Vysokým nájazdom to nebude, priemer 74 000 km výrazne nevybočuje z normy.

4-5 rokov: 14,8% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 20,4% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 22,0% (Ø 20,%9)
Cena: od 8 500 Eur
Štvordverové kupé s nepraktickým kufrom odvodené od klasického Passatu je často využívané vozidlo, ktoré na sebe necháva znateľné následky používania. Problémy sú hlavne s benzínovými motormi TSI, naftové varianty sú na tom citeľne lepšie. Opravy karosérie komplikujú drahšie a menej dostupné diely z druhovýroby.
4-5 rokov: 12,7% (F10, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 17,5% (F10, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,1% (E60, Ø 20,9%)
10-11 roků: 28,7% (E60, Ø 26,5%)
Cena: F10 od 16 000 Eur , E60 od 5 000 Eur
Prvé auto, ktoré by sme poslali skôr do vyššej strednej triedy, si v tomto rebríčku mnoho slávy nevybojovalo – BMW radu 5 skončilo s výrazne podpriemernými známkami. Nelichotivý výsledok môže byť ovplyvnený opäť vysokými nájazdy jednotlivých vozidiel, ktoré sú veľmi často k videniu na nemeckých diaľniciach. Generácia F10 vykazuje najväčšie problémy s podvozkom, staršie E60 trápi únik oleja, slabá účinnosť parkovacej brzdy, opotrebované čapy riadenia alebo slabé svetlomety.

4-5 rokov: 11,6% (II, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,1% (II, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 20,2% (II, Ø 20,9%)
10-11 roků: 28,7% (II, Ø 26,5%)
Cena: Octavia III od 9 000 Eur, Octavia II od 4 000 Eur
Z českého a slovenského pohľadu určite kontroverzné zaradenie, ale držme sa nemeckých dát. Priemerne sa Octavia tretej generácie dostavuje na prvé STK s nájazdom 67 000 km na tachometri. Miera nedostatkov je nad bežným priemerom. Predchádzajúca generácia (2004-2012) má častejšie slabé miesta v oblasti pružín a tlmičov.

4-5 rokov: 14,6% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 18,7% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 23,1% (Ø 20,9%)
10-11 rokov: 30,6% (Ø 26,5%)
Cena: od 3 500 Eur
Obľúbený tovar a pre mnohých symbol spoločenského postavenia nie je žiadna výhra. Ak ste si takúto jazdenku kúpili po tom slávnom nemeckom doktorovi, o ktorom sa píše v každom inzeráte, mali by ste zbystriť pozornosť. Počet poruchových vozidiel prevyšuje priemer aj u Passatu.
4-5 rokov: 9,9% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,9% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 17,5% (Ø 20,9%)
10-11 rokov: 27,5% (Vectra C, Ø 26,5%)
Cena: od 9 000 Eur Insignia, od 1 600 Eur Vectra C
Prvá kontrola Insignie vychádza horšie, zvyšok známok je správne pod celkovým priemerom. Celkové výsledky nie sú zlé, problémy sú hlavne s tlmičmi a pružinami. Niektoré modely sa stretávajú s únikmi oleja z mazacej sústavy.

4-5 rokov: 8,9% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,3% (Ø 15,7%)
Cena: od 8500 Eur
Rodinný sťahovák v našich končinách väčšinou patrí lepšie zaopatřenému majiteľovi. Superb v tomto rebríčku skončil na priemernej pozícii s priemernou spoľahlivosťou, podľa TÜV sa ale s rastúcim vekom zlepšuje. Typický problém menuje jediný – menej oodolné brzdové kotúče.
4-5 rokov: 6,9% (F30, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,5% (E90, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,9% (E90, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,5% (E90 C, Ø 26,5%)
Cena: F30 od 16 000 Eur, E90 od 1 600 Eur
Dobré výsledky mladej F30 kazia prekvapivé problémy s prednými svetlami. Staršie E90 sú na tom štatisticky lepšie, čiastkových problémov ale TÜV pripomína dosť: hnevá parkovacia brzda, brzdové hadice, pružiny s tlmičmi a niektoré z vozidiel neprejdú testom emisií.

4-5 rokov: 12,4% (Typ B, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,0% (Typ B, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,8% (Typ B, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 27,8% (Typ S/JV, Ø 26,5%)
Cena: Typ B od 9 500 Eur , Typ S/JV od 2 500 Eur
Od švédskeho zástupcu strednej triedy by ste možno čakali vyššie, nadpriemerný výsledok ale V70 stačil len na ôsmu pozíciu. V70 je vraj preslávená chybným riadením, zlými nápravami a brzdami. Nič, čo by sa dalo opraviť kdekoľvek, na rozdiel do prasknutej žiarovky, s ktorou sa u V70 tiež budete potýkať častejšie.

4-5 rokov: 9,4% (Ø 10,4%)
Cena: od 8 500 Eur
Napriek nadpriemernej porcii zvládnutých kilometrov dorazilo Volvo na prvú technickú kontrolu väčšinou v dobrej kondícii. Drobné nedostatky sa týkajú podvozka, ale nie je to nič tragické. Ako nákup z druhej ruky sa dá S60 alebo V60 vrelo odporučiť.

4-5 rokov: 6,7% (Typ T27 Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,4% (Typ T27 Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,0% (T25 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 20,5% (T25, Ø 26,5%)
Cena: T27 od 6 900 Eur, T25 od 2 500 Eur
Keby neexistovali problémy s osvetlením, mohla by Toyota s Avensis ísť príkladom všetkým ostatným. Bohužiaľ, elektronika auta má svoju vlastnú logiku a svetla ju hnevajú viac než čokoľvek iné. Pokiaľ na tento problém u Avensisu nenarazíte, je to skoro ideálny kandidát na kúpu z autobazáru.

4-5 rokov: 9,7% (Typ GH, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 12,1% (Typ GH, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 16,8% (Typ GH Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,2% (Typ GG/GY, Ø 26,5%)
Cena: GH od 7 000 Eur, GG/GY od 1 000 Eur
Staršie automobily od Mazdy sa preslávili slabou ochranou laku proti poveternostným vplyvom. Novšie série majú lepšiu antikoróznu ochranu, ale problémy s brzdovým systémom zabránili ešte lepšiemu výsledku v ankete najviac poruchových áut strednej triedy.

4-5 rokov: 8,7% (W212, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 11,2% (W212, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 25,2% (W211 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 29,1% (W211, Ø 26,5%)
Cena: W212 od 12 000 Eur, W211 od 4 000 Eur
U Mercedesu je možné sledovať trend zvyšovania kvality. Staršia trieda E z roku 2009 nebola zlým autom, ale novšia generácia W212 je oveľa lepšia, jediným menovaným negatívom sú časté problémy s parkovacou brzdou. Model W211 trpel na slabú výdrž podvozkových častí.

4-5 rokov: 6,9 %(B8, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,1% (B8, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 16,7% (B8 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 24,3% (B7, Ø 26,5%)
Cena: B8 od 8 000 Eur, B7 od 1 800 Eur
Posledné dva typy Audi A4 sa môžu pochváliť veľmi dobrým priemerom spoľahlivosti. Miera bezchybných kusov dosahuje v posledných piatich rokoch hodnoty 94,4 percent, aj napriek vyšším nájazdom jednotlivých automobilov so štyrmi kruhmi v znaku. Musí dôjsť na zlú zhodu náhod, aby A4 svojmu majiteľovi kazila život.

4-5 rokov: 6,2% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,7% (Ø 15,7%)
Cena: od 15 000 Eur
Všetky skúmané časti tohto Mercedesu zvládajú starnutie s nadhľadom. Správa TÜV upozorňuje na brzdy, ale nejde o nič dramatické. Tento štýlový módny doplnok vie slúžiť dlho bez zaváhania, ktoré by stálo za reč.

4-5 rokov: 5,9% (4G, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,0% (4F, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 22,7% (4F, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 25,3% (4F, Ø 26,5%)
Cena: 4G od 18 000 Eur, 4F od 5 500 Eur
Zlatý pohár za najspoľahlivejšie auto tohto rebríčka putuje aj do Ingolstadtu. Audi A6 generácií 4G aj 4F sú stabilným kvalitným tovarom, len niektoré staršie verzie mierne krivkajú v oblasti zavesenia náprav, opravy ale nie sú drahé.

4-5 rokov: 7,3% (W204, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 12,8% (W204, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 17,3% (W204, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 30,1% (W203, Ø 26,5%)
Cena: W204 od 6500 Eur, W203 od 1500 Eur
Zlatý pohár patrí aj inžinierom zo Stuttgartu. Delené prvé miesto z druhej polovice obsadil Mercedes triedy C, ktorý statočne odoláva poruchám. Pre budúcnosť by sa malo zlepšiť zavesenia náprav, antikorózna ochrana brzdového potrubia a mechanizmus parkovacej brzdy. Väčšie problémy sú ale iba s najstaršími sledovanými exemplármi, tie novšie prechádzajú kontrolami oproti priemeru s veľmi dobrými výsledkami.
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.