Sú škodovky naozaj „Simply Clever“? Posvietili sme si na variabilitu batožinových priestorov!
V rámci testov sa venujeme väčšinou jazdným vlastnostiam, spotrebe a cene. Oblasť batožinového priestoru je väčšinou spomenutá iba vo forme decimetrov kubických. V prípade batožinových priestorov škodoviek je to však iba polovica príbehu.
Vydané, zverejnil Majo Bóna
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Simply Clever
Jedna z vecí, ktorá charakterizuje český národ, je ich schopnosť vynájsť sa. Aj výraz kutil, ktorý často používame pre ľudí, čo si vedia vyrobiť veci sami, pochádza z Česka. Netreba zabúdať ani na samotný fakt, že ešte tesne po druhej svetovej vojne patrila česká konštruktérska škola medzi svetovú elitu. Modely Tatra sa predávali za rovnaký peniaz ako Mercedes-Benz či Cadillac. Kombináciou týchto faktorov bolo iba otázkou času, kedy sa tento um pretaví aj do sériových modelov. A skutočne, už prvá generácia Škody Fabia ponúkla kapsy na boku operadiel či odkladací box pod volantom a nesmieme zabudnúť ani na dvojité dno odkladacej skrinky pred spolujazdcom. To boli prvé lastovičky, ktoré prezrádzali to, že konštruktéri Škody myslia nad rámec svojich povinností. A v neposlednom rade vedeli, ako ich produkty zákazníci využívajú. Každý nový prvok svojej doby ako napríklad mobilný telefón či nabíjačky si našli svoje miesto na odloženie. Synonymom ideálneho rodinného auta sa však stala Octavia. Najmä pre to, že na podvozku Volkswagenu Golf postavili v Čechách model, ktorý budil dojem oveľa väčšieho auta. A to poteší každého. Nárast veľkosti išiel najmä na vrub batožinového priestoru, ktorý ponúkal veľkosť 528 dm3, čo nie je málo, navyše po sklopení bolo k dispozícii 1 330 dm3, čo je prepravná kapacita malej dodávky. A to ľudia milovali. Podobne na tom bola aj druhá generácia, no koncert praktických riešení sa začal objavovať na tretej generácii Fabie, Octavie a Superba. Prinášame prehľad praktických riešení.Kufor
Začnime klasickým porovnaním veľkosti batožinového priestoru. Ten naznačuje maximálne množstvo batožiny, ktoré si so sebou môžete zobrať. Kým po väčšinu roka je tento údaj nezaujímavý, na dovolenkovej ceste zrejme každá rodina využije každú medzeru, ktorá je k dispozícii. Práve v tejto oblasti mala Octavia mimoriadne silný predajný argument vo forme maximálneho objemu. Kým prvá generácie ponúkala spomínaných 528 dm3, respektíve 1 330 dm3, v prípade verzie Combi mohli motoristi počítať s ešte väčším kufrom. Základný objem 548 dm3 alternoval objem 1 512 dm3 v prípade sklopených sedadiel. Charakter ideálneho rodinného auta si zachovala Octavia dodnes. Aktuálna generácia ponúka až 590 dm3 pred sklopením a 1 580 dm3 po sklopení v prípade verzie liftback a v prípade verzie kombi je to dokonca 610 dm3 verzus 1 740 dm3.Trojuholník a lekárnička
Prvky povinnej výbavy sa mnohokrát povaľujú v kufri a o svojej existencii dávajú vedieť v každej zákrute, čo mnohých vodičov irituje. Alebo sa nachádzajú na dne kufra, takže je k nim horší prístup. Preto Škoda dáva obom prvkom svoje miesto, ktoré je dostupné aj v prípade plného kufra. Vo Fabii si nájde vlastný odkladací priestor v kufri a je na dosah ruky, svoje miesto má aj výstražný trojuholník. Alebo je k dispozícii gumený popruh. Aj v Octavii si môžete lekárničku umiestniť do odkladacích priestorov v zadnom nárazníku, takže ich opäť máte k dispozícii aj pri plnom kufri. Superb má rovnaké riešenie, takže prvky základnej výbavy si nájdu svoj priestor.Cargo elements
Košík zo záhrady alebo futbalová lopta z tréningu vášho syna? Prípadne jednoduchá krabica, ktorú si nesiete z nákupu? Vďaka jednoduchým prvkom môžete v kufri stabilizovať čokoľvek. Tak, aby to nelietalo v kufri. Ak tieto prvky nepotrebujete, odložíte si ich na svoje miesto. Do priehradky, ktorá rozdeľuje batožinový priestor.Sieťový program
Opäť, ak si potrebujete veci v kufri podeliť a zmestiť do nich drobnosti, ktoré vozíte so sebou, nie je problém. Odložíte si absolútne všetko. Od piknikových záležitostí, cez športové náčinie vašich detí, až po motocyklistický výstroj. Nech sa páči, sieťový program zhltne všetko. K dispozícii je pre všetky modely, od základnej Fabie, až po Octaviu či Superb.Praktické háky
Máte tašku z nákupu či ruksak? V škodovke vám to lietať nebude. Škoda využíva vo Fabii jednoduché háky, Octavia má v liftbacku vyklápací závesný hák a hák integrovaný do vrchnej lišty kufra. To, čo oceníte, je výška jeho umiestnenia. Je dimenzovaná na nákupné tašky aj ruksaky, takže sa vám odtiaľ nevyvlečie.Pes v aute
Máte domáceho miláčika? Škoda myslí na jeho bezpečnosť a ponúka bezpečnostný pás. Chránite tým, nielen psa, ale v prípade nehody aj seba. Ak máte väčšie plemeno a chodíte s ním často do prírody, praktická podložka ochráni sedadlá pred znečistením. Praktické, že?Zásuvky a baterky
Notebooky, smartfóny, tablety či iné prvky vybavenia potrebujú často nabíjať. Preto nájdete v interiéri viacero USB výstupov a dokonca aj 230 V zásuvku, ktorá je k dispozícii vzadu. Okrem toho nájdete v batožinovom priestore aj malú vyberateľnú LED lampu. Na druhej strane LED lampy je aj magnet, takže v prípade, že v noci meníte koleso, máte k dispozícii aj osvetlenie.Rohože
Vozíte so sebou veci, ktoré môžu zašpiniť kufor? Prípadne chodíte často na túry a máte zablatené vibramy? Prípadne ste záhradkár a nechcete svoj kufor zašpiniť? Nech sa páči, k dispozícii sú rohože. Buď gumené so zvýšeným bokom, ktoré zabránia rozliatiu tekutiny, ale aj obojstranné, ktoré v prípade potreby otočíte na tú stranu, ktorú potrebujete.Galéria
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.