V Dolnom Sasku spustili prevádzku vlakov na vodík (VIDEO)

Naftové a naftoelektrické vlaky dostali vážnu konkurenciu. Vodíkové rušne už jazdia po Nemecku.
Vydané, zverejnil
### Pýtate sa, prečo prevádzkovať vlaky na vodík, keď tie moderné už jazdia na elektrinu? Na mnohých úsekoch železníc ešte nie sú sprevádzkované elektrické vedenia a vlaky na takto závislý elektrický pohon nemajú ako fungovať. Vtedy sa používajú vlaky s naftovými motormi, ktoré sú ale tŕňom v oku ekológov. Vlaky s vodíkovým pohonom mali premiéru túto nedeľu v nemeckom Dolnom Sasku, pričom od pondelka sú už v reálnej prevádzke. Vôbec prvý model vodíkom poháňaného vlaku sa volá Alstom Coradia iLint a preváža ľudí na trase Cuxhaven – Bremerhaven – Bremervörde – Buxtehude a späť, železnice využívajú dva tieto vlaky. Ich výhodou v porovnaní s naftovými modelmi je oveľa tichší chod a predovšetkým nulové emisie. Tankovanie vodíka pod tlakom prebieha na stanici v Bremervörde a na jednu nádrž dokáže prejsť úctyhodných tisíc kilometrov. Očakáva sa, že Nemecko bude vzorom aj pre ďalšie krajiny, ktoré nemajú dostatočne elektrifikovanú sieť železníc. Napríklad Holandsko už k 1. januáru 2017 ohlásilo, že všetky jej vlaky (doslovne 100%) jazdia výlučne na elektrickú energiu získavanú z obnoviteľných zdrojov, v tomto prípade z veterných turbín. Aby ale tieto vlaky mohli byť elektrinou napájané, musia mať na sebou počas celej trasy natiahnuté elektrické vedenie.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.