FIAT dáva naftovým motorom ešte jednu šancu, upúšťa tak od predchádzajúcich silných rečí
Zahodiť za hlavu na miliardy eur investovaných do vývoja naftových motorov nie je len tak. FIAT si to veľmi dobre uvedomuje a zmierňuje svoje predchádzajúce slová o definitívnom konci podpory agregátov na dízel.
Vydané, zverejnil Redakcia

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


FIAT nedávno avizoval, že do roku 2021 celkom zanechá európsky predaj nových automobilov s naftovými motormi. Boli to silné a odvážne slová, pod ktoré sa podpísal sám Sergio Marchionne, dnes už zosnulý ex-šéf koncernu FCA.
Nové vedenie spoločnosti však narazilo na tvrdú realitu, ktorá by upustenie od najpopulárnejšej alternatívy k benzínu nepriala finančným plánom.

Automobilka napokon zvolila miernejší tón a na adresu naftových motorov sa vyjadruje rezervovanejšie, racionálnejšie a triezvejšie. K roku 2021 teda podľa najnovších vyjadrení neukončí predaj naftových pohonov a svojím spôsobom tak dáva dízlu ešte jednu šancu. Aj tá bude ale skôr bez perspektívy, bude iba zohľadňovať aktuálne dianie na trhu a reálny dopyt po týchto motoroch.
FIAT/FCA však začne s postupným ťažením v ústrety „čistejšej“ alternatíve k naftovým motorom, teda elektricko-benzínovým riešeniam – hybridom a plug-in hybridom.
Hybridy a plug-in hybridy schopné elektrického rozjazdu ponúkajú relatívne podobnú spotrebu paliva a rýchly nástup krútiaceho momentu, ktorý fanúšikova naftových motorov oceňujú najviac. Inovatívne motorizácie dostanú nielen modely od značky FIAT, ale aj pripravovaný crossover od Alfa Romeo či súčasné modely Ghibli, Quattroporte a Levante od Maserati.
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.