Head-up displej môže mať akékoľvek auto, aj keď nie je súčasťou oficiálnej výbavy
Niektoré riešenia vás výjdu na zopár desiatok eur, iné sú celkom zadarmo, ale s určitými obmedzeniami. V každom prípade však môžete mať head-up displej doslova na akomkoľvek aute.
Vydané, zverejnil Redakcia

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Mať v aute head-up displej je užitočné, ale jeho dodatočná inštalácia nutne prináša určité nepraktické potreby a špecifiká. V prvom rade si musíte head-up displej na mobile otvoriť v podobe aplikácie. Následne musíte pred každou jazdou telefón umiestniť displejom nahor pod čelné sklo tak, aby ste mali pred sebou zrkadlový obraz zobrazenej grafiky. Okrem toho musíte dbať na to, aby bol telefón na palubovky uložený pevne a nehýbal sa ani vtedy, keď s autom v rýchlosti vyberáte ostré zákruty. Funkčnosť tohto dodatočného mobilného HUD je navyše zásadným spôsobom limitovaná. Aplikácie alternujúce štandardné head-up displeje síce vedia navigovať a zobrazovať aktuálnu vonkajšiu teplotu či rýchlosť podľa údajov z GPS, nezobrazia vám však napríklad otáčky motora, stav palivovej nádrže alebo iné notifikácie, ktoré zobrazuje palubný počítač. Head-up displej si môžete do svojho automobilu zadovážiť aj hneď, a to bez ohľadu na značku a typ vozidla. Vyberáme nasledovné mobilné aplikácie s touto funkciou, ktoré by ste eventuálne mohli využiť ešte dnes:
### Sygic
### Navier HUD 3
### DigiHUD Speedometer
Okrem uvedených smartfónových riešení sú v predaji aj jednoúčelové head-up displeje, ktoré sa nám zdajú byť o niečo vhodnejšou voľbou. Do ich kúpy síce musíte investovať peniaze a do montáže čas, lenže nebudete ich už musieť nanovo konfigurovať. Vo videu nižšie nájdete sedem takých, ktoré dobre reprezentujú súčasný trh s doplnkovými head-up displejmi. Tie najlacnejšie kúpite za niekoľko desiatok eur, za drahšie si priplatíte aj vyše stovky.
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.