Tieto pravdivé mýty o autách vás dostanú!
Nie všetko, čo sa pri pive povie, je nezmysel. Množstvo informácií sa totiž zakladá na pravde, prípadne teórie podporuje fyzika. Prinášame aj niektoré pravdivé pivné reči.
Vydané, zverejnil Redakcia

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Formula môže jazdiť „dolu hlavou“
Je to pravda napriek tomu, že túto teóriu zatiaľ nikto neoveril. A, samozrejme, tento „trik“ často využíva aj Hollywood, hoci na to využíva „sériové“ autá. Na to, aby ste tak mohli urobiť, musíte mať súťažný špeciál s aerodynamickým prítlakom. A najvyšší aerodynamický prítlak dosahujú monoposty F1. Pri maximálnej rýchlosti váži totiž 2 tony. A to je takmer trojnásobok reálnej hmotnosti monopostov. Takže ak by sa našla dokonale rovná cesta, „dole hlavou“ monoposty F1 a špeciály Le Mans kategórie LMP1 by ju mali zvládnuť.Tempomat vymyslel slepec
Áno, táto informácia je pravdivá. Menovaný slepec Ralph Teetor, ktorý o svoj zrak prišiel ako päťročný, sa viezol so svojím právnikom, ktorý ak počúval zrýchľoval a naopak, keď rozprával spomaľoval. Teetor bol napriek svojmu hendikepu mechanickým inžinierom. Preto v roku 1948 predstavil zariadenie na udržiavanie konštantnej rýchlosti, dnes známe ako tempomat. No prvý raz ho do auta namontovali až v roku 1948.Priloženie diaľkového ovládača k hlave predlžuje je dosah
Aj toto je pravda! Stačí si to vyskúšať a budete tomu veriť. Dôvodom, prečo to funguje, je to, pretože vaša hlava funguje ako anténa, je teda schopná predĺžiť dosah rádiových vĺn. Napokon tekutiny sú dobrým receptorom elektromagnetických vĺn, preto dokážu predĺžiť ich dosah. A nemusíte sa báť, výkon diaľkového ovládača nie je taký silný, aby dokázal poškodiť vaše mozgové bunky.75 percent všetkých Rolls Royceov je stále na ceste
Áno, je to tak. No nesvedčí to tak ani o kvalite, ako skôr o zámožnosti jeho majiteľov, ktorí týmito autami najazdia také veľké počty kilometrov ako iní. A nezabúdajme na to, že svojho času boli automobily Rolls-Royce známe svojou odolnosťou a nízkym opotrebovaním, vďaka ktorému nevyžadovali takú častú údržbu.Elektrické autá sú najrýchlejšie
Áno, súčasné rekordy v zrýchľovaní z 0 – 100 km/h držia práve elektromobily, respektíve hybridné vozidlá. O prvé miesto sa delia Porsche 918 Spyder a Tesla P100D. Z pokoja na stokilometrovú rýchlosť vystrelia za 2,28 sekundy.Elektrické autá horia
Áno, je to pravda. Nie je však pravda to, že by boli náchylnejšie na požiar než bežné autá. Problémom je iba rýchlosť šírenia sa požiaru. Požiar elektromobilu väčšinou spôsobí kolízia a následné porušenie ochranného obalu batérie. Po kontakte elektrolytu s kyslíkom sa požiar šíri skutočne rýchlo a ak sa auto rozhorí, väčšinou zhorí takmer na popol.Ford GT má extrémne pevnú strechu
Áno, je to pravda. Počas testov bezpečnosti sa stroj, ktorý bol vyvinutý na meranie odolnosti striech, pri prevrátení pokazil. Jednoducho nebol schopný prelomiť strechu auta ani najvyššou možnou silou. Tentoraz vyhralo nad lisovacím strojom auto. Mimochodom strecha, respektíve kokpit Fordu GT je vyrobený zo zliatiny hliníka a špeciálneho plastu formovaného za tepla. Klobúk dole.Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.