PRVÁ JAZDA – Kia ProCeed nie je len ďalšou karosársku verziou! V tomto je výnimočná:
Aj priestor môže byť sexi. Povedali si v Kii a namiešali kokteil atraktívnych priestorových pomerov, dynamického motora s príchuťou štýlu a estetiky. Kia Proceed vás naživo zaujme a za volantom poteší.
Vydané, zverejnil Majo Bóna

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Dynamika pod lupou
Inú filozofiu modelu ProCeed pocítite aj za volantom. Okná majú menšiu plochu. Na jednej strane to spôsobuje nižšia strecha, na druhej to spôsobuje aj vyššia bočná línia predných dverí, ktorá naznačuje vyššiu torznú tuhosť karosérie. Dynamike sa podriadilo viacero faktorov, výrobca ráta s tým, že v tomto prípade sa k slovu dostanú skôr silnejšie verzie motorov, základné a slabšie, hoci aj tie ProCeed ponúka, sú určené pre hatchback a kombi. Práve preto boli jazdné vlastnosti rovnako dôležité ako batožinový priestor. V oficiálnych materiáloch nájdeme odkazy na kľukaté horské serpentíny či skôr horské prechody, ktoré športovo orientovaní vodiči na Slovensku väčšinou obľubujú. **Práve pre nich je určená aj verzia GT, ktorá má pod kapotou nový motor 1.6 T-GDi s maximálnym výkonom 150 kW (204 k) a maximálnym krútiacim momentom 265 Nm.** Nie je to dych berúca kombinácia dynamických parametrov, no aj tak vám dobre poslúži. Vďaka takmer rovnej krivke krútiaceho momentu nevnímate akceleráciu tak intenzívne, no verte mi, že na väčšinu situácií vám ProCeed GT poskytne aj prebytok dynamiky a tešiť sa môžete aj na dávku miernej streľby z výfuku.

Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.