Volvo obmedzí rýchlosť áut na 180 km/h: zisťovali sme podrobnosti a ako sa novinka dotkne Slovenska
Kedy bude nové obmedzenie platné na Slovensku a bude sa dať bezpečnostná funkcia deaktivovať?
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Pýtali sme sa priamo vo Volve, prečo automobilka prijala takéto opatrenie, kedy vstúpi do platnosti, či bude možné elektronický obmedzovač rýchlosti vypínať a či sa dotkne aj športovo vyladených verzií modelov. Na naše otázky odpovedal PR špecialista značky Volvo, **Peter Šatka** zo spoločnosti T.O.P. AUTO Slovakia, a.s. **Aké boli najvýznamnejšie argumenty k rozhodnutiu o obmedzení max. rýchlosti vozidiel Volvo na 180 km/h?** Volvo Cars sa zaviazalo vo svojom programe Vision 2020, že od roku 2020 v nových vozidlách Volvo nikto neumrie a ani sa vážne nezraní. Dôležitou súčasťou tohto programu však nie sú len bezpečnostné a asistenčné technológie, ale aj správanie sa vodičov pri šoférovaní. Žiaľ, jednou z hlavných príčin dopravných nehôd v súčasnosti je aj prekračovanie maximálnej rýchlosti. Preto sa značka Volvo rozhodla obmedziť maximálnu rýchlosť na 180 km/h. **Kedy je naplánované uvedenie nového rýchlostného obmedzenia do praxe v zahraničí a kedy na Slovensku?** Rýchlostné obmedzenie v nových autách sa uvedie rovnako vo svete, ako aj na Slovensku a počíta sa s ním od roku 2020. **Neobáva sa Volvo „straty“ skupiny zákazníkov, ktorí by mohli mať pocit, že budú po novom obmedzovaní vlastným autom?** Volvo vždy zákazníci vnímali v automobilovom svete ako synonymum pre bezpečnosť a tento krok má za cieľ bezpečnosť ešte o niečo viac zvýšiť, preto si nemyslím, že príde k ich enormnej strate. **Bude sa obmedzenie max. rýchlosti týkať všetkých modelov? Napríklad aj takého S90 T6 R design s doterajšou max. rýchlosťou 250 km/h?** V súčasnej dobe nie sú známe žiadne výnimky z tohto pripravovaného plánu. **Bude sa novinka týkať aj už predaných modelov? Respektíve bude mať majiteľ vozidla Volvo možnosť prísť do servisu a aktualizovať jeho softvér v zmysle uvedeného?** Dané obmedzenie by sa malo týkať len nových vozidiel vyrobených od roku 2020. Bližšie informácie čo sa týka aktualizácií starších modelov zatiaľ k dispozícii nie sú. **Bude možné elektronické obmedzenie rýchlosti deaktivovať, resp. úplne vypnúť?** Nie, takéto deaktivovanie pravdepodobne nebude možné. **Môžeme v blízkej budúcnosti od Volva očakávať ďalšie podobné kroky, ktoré budú postupne napĺňať stratégiu s cieľom nulovej úmrtnosti? Ak áno, viete prosím prezradiť, o aké kroky sa bude jednať?** Volvo pripravuje ďalšie bezpečnostné opatrenia ohľadne šoférovania pod vplyvom omamných látok alebo rozptyľovania pozornosti vodiča počas jazdy. Bližšie informácie zatiaľ k tomu nemáme. *Za odpovede ďakujeme.*

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.