Kompletný zoznam nebezpečných autosedačiek. Niektoré môžu vaše dieťa aj zabiť.
Slovenská obchodná inšpekcia odhalila pri kontrole až päť nebezpečných autosedačiek dostupných na slovenskom trhu. Ktoré to sú a čo robiť, ak ich vlastníte?
Vydané, zverejnil Redakcia

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Výrobcovia nebezpečných autosedačiek sú z Poľska, Bulharska, Číny a patrí k nim dokonca aj jedna prémiová značka z Nemecka. Ide o tieto značky a typy autosedačiek: ### Detský zadržiavací systém Avionaut Glider Royal Fit **Krajina pôvodu**: Poľsko
**Príčiny nebezpečnosti**: Hrozí riziko zadusenia alebo popálenia dieťaťa.
Po dynamickej skúške centrálny zámok pasov DZS nebolo možné otvoriť. Táto skutočnosť môže spôsobiť nebezpečnú situáciu, keď nebude možné po nehode vyprostiť dieťa z vozidla. ### Detský zadržiavací systém Automax **Krajina pôvodu**: Čína
**Príčiny nebezpečnosti**: Hrozí riziko poranenia hlavy a krčnej chrbtice dieťaťa.
Pri dynamickej skúške došlo k prasknutiu spodnej plastovej časti DZS v mieste aretácie bezpečnostným pásom vozidla. Táto prasklina vytvára ostré hrany, ktoré by mohli poškodiť (prerezať) bezpečnostný pás, ktorý uchytáva DZS na sedadle vozidla, v dôsledku čoho by takéto prasknutie mohlo byť príčinou nárazu na prekážku vo vozidle s následným poranením hlavy alebo krčnej chrbtice dieťaťa. ### Detský zadržiavací systém Concord Transformer X-Bag **Krajina pôvodu**: Nemecko
**Príčiny nebezpečnosti**: Hrozí riziko poranenia hlavy a krčnej chrbtice dieťaťa.
Pri dynamickej skúške došlo k posunutiu operadla DZS smerom nadol. V reálnom prípade by tento posuv mohol spôsobiť poranenie hlavy alebo krčnej chrbtice dieťaťa pri spätnom náraze. Ďalšou možnosťou poranenia po náraze, hrozí rotáciou tela dieťaťa okolo bezpečnostného pásu, alebo vyšmyknutím (vypadnutím) tela dieťaťa z DZS. ### Detský zadržiavací systém Chipolino Como **Krajina pôvodu**: Bulharsko
**Príčiny nebezpečnosti**: Hrozí riziko poranenia hlavy a krčnej chrbtice dieťaťa.
Zdeformovaním spodnej plastovej časti DZS pri dynamickej skúške došlo k prekročeniu limitu posunutia hlavy figuríny v smere dopredu, v dôsledku čoho by takýto posun v reálnom prípade mohol byť príčinou nárazu a poranenia hlavy alebo krčnej chrbtice dieťaťa. ### Detský zadržiavací systém Coto Baby Jazz **Krajina pôvodu**: výrobca Čína, dovozca Poľsko
**Príčiny nebezpečnosti**: Hrozí riziko poranenia hlavy a krčnej chrbtice dieťaťa a hrozí riziko udusenia dieťaťa a riziko popálenia po nehode.
Poruchou plastového rámu DZS pri dynamickej skúške došlo k prekročeniu limitu posunutia hlavy figuríny v smere dopredu, v dôsledku čoho by takýto posun v reálnom prípade mohol byť príčinou nárazu a poranenia hlavy dieťaťa alebo krčnej chrbtice. Po dynamickej skúške došlo k prekročeniu limitu otváracej sily zámku. Tento nedostatok by mohol mať negatívny vplyv na vyprostenie dieťaťa z interiéru vozidla po nehode.
Všetci výrobcovia a predajcovia dostali **zákaz dodávky a predaja autosedačiek** s povinnosťou stiahnuť nebezpečný výrobok z trhu a informovať o ňom spotrebiteľov aj o možnosti vrátiť výrobok späť. Ak ste si daný výrobok zakúpili, Slovenská obchodná inšpekcia odporúča, aby ste ho prestali používať a vrátili ho späť do predajne, pričom máte právo na vrátenie kúpnej ceny produktu.
Zdroje informácií:
www.soi.sk
www.tvnoviny.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.