Kde sa dá šoférovať aj bez dokladov? Uvádzame výhody aj negatíva možnosti jazdy bez dokladov
Žijeme v modernej dobe, kde sa dá mnoho informácií získať a overiť elektronicky. Prečo by sme teda mali so sebou nosiť množstvo papierových dokladov, ktoré sa tak môžu kedykoľvek zničiť? Existuje krajina, v ktorej to už nie je potrebné.
Vydané, zverejnil Redakcia
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
(1) Vodič je povinný b) mať pri sebe platné doklady predpísané týmto zákonom alebo osobitným predpisom, **§ 66 Povinnosti účastníka dopravnej nehody a škodovej udalosti** (4) Účastník dopravnej nehody je povinný poskytnúť orgánu Policajného zboru potrebnú súčinnosť pri objasňovaní dopravnej nehody vrátane predloženia dokladov, ktoré s tým súvisia. Otázka, na čo je vodičský preukaz vôbec potrebný, keď k preukázaniu totožnosti slúži občiansky preukaz a policajti si už potrebné informácie zistia cez terminál v aute, je oprávnená.
### Negatívne stránky jazdy bez fyzických dokladov **Jazda bez dokladov však má aj svoje úskalia**. V prípade kontroly vozidla policajtom si policajt dokáže v systéme vyhľadať potrebné doklady o vozidle, avšak ako sa rieši situácia napríklad pri obyčajnej škodovej udalosti, kedy nie je potrebné volať políciu? Ako vodič totiž máte povinnosť preukázať druhému vodičovi platnosť vašej poistky, prípadne iné údaje k vozidlu. Verejne dostupné zdroje informácii majú zväčša iba informatívny charakter a nemusia byť vždy správne a aktuálne, tým pádom sa ani nemusia zhodovať so záznamom v štátnej evidencii. Vyzerá to tak, že téma jazdy bez dokladov bude čoraz aktuálnejšia a prinesie nové témy, ktoré bude potrebné najprv doriešiť a nastaviť to tak, aby boli všetky pravidlá jazdy bez dokladov zrozumiteľné a jednoznačné. Okrem toho si takáto inovácia vyžaduje aj nákup novej techniky na overovanie dokladov, čo by znamenalo nemalé finančné prostriedky, ktoré by mohli byť radšej investované inde. Napríklad do opravy ciest. **Uvítali by ste takúto zmenu aj vy alebo to považujete za zbytočnosť?**
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.