Je 10-percentná tolerancia mýtus alebo pravda? Sadzobník pokút za rýchlosť (aktualizovaný)
Podľa zákona § 139b písm. c) sú pokuty uložené policajnými hliadkami príjmom štátneho rozpočtu.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Pokuta za prekročenie rýchlosti | v obci | mimo obce | |
Sadzobník pokút | najviac o 6 km/h | najviac o 6 km/h | napomenutím |
platný od 1.7.2018 | o 7 až 10 km/h | o 7 až 15 km/h | 10-30 € |
o 11 až 15 km/h | o 16 až 25 km/h | 35-40 € | |
o 16 až 20 km/h | o 26 až 30 km/h | 45-50 € | |
o 21 až 25 km/h | o 31 až 35 km/h | 100-150 € | |
o 26 až 30 km/h | o 36 až 40 km/h | 180-220 € | |
o 31 až 35 km/h | o 41 až 45 km/h | 250-280 € | |
o 36 až 40 km/h | o 46 až 50 km/h | 300-330 € | |
o 41 až 45 km/h | o 51 až 55 km/h | 350-370 € | |
o 46 až 50 km/h | o 56 až 60 km/h | 380-400 € | |
o 51 až 55 km/h | o 61 až 65 km/h | 500-600 € | |
o 56 až 60 km/h | o 66 až 70 km/h | 650-750 € | |
o viac ako 60 km/h | o viac ako 70 km/h | 800 € |
### Cestný zákon uvádza odlišné výšky pokút Zákon o cestnej premávke však na rozdiel od pokút uvádzaných Ministerstvom vnútra SR uvádza odlišný sadzobník pokút i odlišné rozpätia prekročení max. povolených rýchlostí, a to nasledovn (Aktuálne znenie 20.05.2018 – 31.12.2019): #### § 139a Osobitné ustanovenia o správnych deliktoch držiteľa vozidla (1) Držiteľovi vozidla, ktorý porušil povinnosť podľa § 6a písm. a), orgán Policajného zboru uloží pokutu 249 eur. (*6a Povinnosti držiteľa vozidla uvádzame na konci článku*) (2) Držiteľovi vozidla, ktorý porušil povinnosť podľa § 6a písm. b), orgán Policajného zboru uloží pokutu vo výške 798 eur, ak bola prekročená rýchlosť o viac ako 10 km h-1 v mieste merania hmotnosti podľa § 6a písm. g) označenom dopravnou značkou alebo dopravným zariadením. (3) **Držiteľovi vozidla, ktorý porušil v obci povinnosť** podľa § 6a písm. b), orgán Policajného zboru uloží pokutu, ak nie je v odseku 2 uvedené inak, a) **15 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 6 až 10 km h-1, b) **39 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 11 až 15 km h-1, c) **66 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 16 až 20 km h-1, d) **96 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 21 až 25 km h-1, e) **141 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 26 až 30 km h-1, f) **201 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 31 až 35 km h-1, g) **270 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 36 až 40 km h-1, h) **342 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 41 až 45 km h-1, i) **402 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 46 až 50 km h-1, j) **471 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 51 až 55 km h-1, k) **540 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 56 až 60 km h-1, l) **600 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 61 až 65 km h-1, m) **699 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 66 až 70 km h-1, n) **798 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o viac ako 70 km h-1. (4) **Držiteľovi vozidla, ktorý porušil mimo obce povinnosť** podľa § 6a písm. b), orgán Policajného zboru uloží pokutu, ak nie je v odseku 2 uvedené inak, a) **30 eur**, ak bola prekročená rýchlosť o 11 až 15 km h-1, b) 42 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 16 až 20 km h-1, c) 66 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 21 až 25 km h-1, d) 99 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 26 až 30 km h-1, e) 162 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 31 až 35 km h-1, f) 201 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 36 až 40 km h-1, g) 270 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 41 až 45 km h-1, h) 342 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 46 až 50 km h-1, i) 402 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 51 až 55 km h-1, j) 471 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 56 až 60 km h-1, k) 540 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 61 až 65 km h-1, l) 600 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 66 až 70 km h-1, m) 699 eur, ak bola prekročená rýchlosť o 71 až 75 km h-1, n) 798 eur, ak bola prekročená rýchlosť o viac ako 75 km h-1.
#### § 6a Povinnosti držiteľa vozidla **Držiteľ vozidla je povinný zabezpečiť, aby pri prevádzkovaní motorového vozidla boli dodržiavané pravidlá cestnej premávky** podľa tohto zákona, ktoré ustanovujú a) zákaz predchádzania podľa § 15 ods. 5, § 35 ods. 3 alebo zákaz predchádzania vyplývajúci z dopravnej značky alebo dopravného zariadenia, b) rýchlosť jazdy podľa § 16 alebo § 27 ods. 3, c) povinnosť zastaviť vozidlo na príkaz dopravnej značky „Stoj, daj prednosť v jazde!“ alebo na signál so znamením „Stoj!“, d) zákaz otáčania a cúvania podľa § 22 ods. 4 alebo zákaz otáčania vyplývajúci z dopravnej značky alebo dopravného zariadenia, e) zákaz zastavenia a státia podľa § 25 alebo zákaz zastavenia alebo státia vyplývajúci z dopravnej značky alebo dopravného zariadenia, f) prejazd cez železničné priecestie v čase, keď je to zakázané podľa § 27 až 29, g) najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť vozidla, najväčšiu prípustnú hmotnosť jazdnej súpravy, najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť prípojného vozidla alebo najväčšiu prípustnú hmotnosť pripadajúcu na nápravu vozidla podľa § 51, h) zákaz vjazdu, zákaz odbočovania alebo prikázaný smer jazdy vyplývajúci z dopravnej značky alebo dopravného zariadenia, i) zákaz vjazdu vozidla vyplývajúci z dopravnej značky alebo dopravného zariadenia alebo zákaz jazdy vozidla s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou vozidla prevyšujúcou 12 000 kg alebo jazdnej súpravy s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou prevyšujúcou 12 000 kg podľa § 39 ods. 4.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.