Tím TOYOTA GAZOO RACING si poistil titul majstra sveta
Tím TOYOTA GAZOO Racing si v dramatických pretekoch Total 6 hodín v Spa-Francorchamps svetového šampionátu vytrvalostných súťaží FIA (WEC) poistil majstrovský titul medzi tímami. Preteky boli predposledným podujatím sezóny 2018 – 2019.
Vydané, zverejnil

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ





**Pozícia na štarte**: 1. miesto
**Najrýchlejšie kolo**: 1 min 57,394 s
**Mike Conway** (TS050 HYBRID, vozidlo č. 7): „Boli to jedny z tých pretekov, šialené počasie, kedy sa počas 10 minút vystriedali všetky ročné obdobia a potom prišiel technický problém a stratili sme niekoľko kôl. Až do tej chvíle sme si udržiavali pohodlné vedenie, boli sme naozaj rýchli a všetci odvádzali dobrú prácu. José aj Kamui zajazdili skvelé úseky, aby sme sa prebojovali o niekoľko miest vyššie, ale so všetkými výjazdami safety car sme nemali šancu to úplne zvrátiť. Takže s ohľadom na okolnosti sme dosiahli najlepší možný výsledok.“ **Kamui Kobajaši** (TS050 HYBRID, vozidlo č. 7): „Boli to pre nás frustrujúce preteky, pretože sme mali vozidlo pripravené zvíťaziť a až do tej poruchy všetko vyzeralo dobre. Je to škoda, ale takéto veci sa stávajú a predtým sme počas tejto sezóny nemali žiadne technické problémy. Urobili sme maximum pre záchranu situácie a predviedli sme dobré výkony, ale po takej veľkej časovej strate nebolo reálne získať pódiové umiestnenie. Blahoželáme vozidlu č. 8 k víťazstvu a samozrejme ohromná gratulácia celému tímu za poistenie majstrovského titulu.“ **José María López** (TS050 HYBRID, vozidlo č. 7): „Vlastne ani necítim sklamanie, pretože sme urobili všetko, čo bolo možné. Predviedli sme, že máme najrýchlejšie vozidlo, čo je skvelý pocit. Fungovali sme dobre, urobili sme všetko potrebné, a nedopustili sme sa žiadnych chýb. Bohužiaľ to nevyšlo, ale takéto sú vytrvalostné súťaže a môže sa to stať. Blahoželáme tímu, dosiahli sme jeden z hlavných cieľov. Taktiež gratulujeme vozidlu č. 8 k víťazstvu. Teraz so vztýčenou hlavou vyrazíme na najväčšie preteky.“

**Pozícia na štarte**: 2. miesto
**Najrýchlejšie kolo**: 1 min 58,056 s
**Sébastien Buemi** (TS050 HYBRID, vozidlo č. 8): „Naše víťazstvo v pretekoch je samozrejme veľmi pekné, ale s ohľadom na podmienky to boli dosť zradné preteky. Je mi ľúto posádky vozidla č. 7 kvôli poruche vo chvíli, keď boli vo vedení. Bolo ťažké ich dokončiť, takže by si zaslúžili lepšie umiestnenie. Zo začiatku pretekov sme mali trochu smolu, a tiež som zaznamenal problémy s rádiovým spojením, čo nám nepomohlo. Je skvelé, že tím získal majstrovský titul. Teraz vyrážame na Le Mans s malým náskokom v hodnotení majstrovstiev pretekárskych jazdcov, ale nič neberieme ako vopred dané. Už sa teším na dobrý a férový súboj na Le Mans.“ **Kazuki Nakadžima** (TS050 HYBRID, vozidlo č. 8): „Boli to bláznivé preteky s bláznivým počasím. Mali sme šťastie, že sme vyhrali, lebo vozidlo č. 7 sprevádzala smola, je mi ich ľúto. Kvôli podmienkam sme riešili pár ťažkostí, takže sa máme z čoho poučiť, aby sme boli na Le Mans plne pripravení. Zisk titulu majstra sveta je pre tím skvelý úspech – to tu bolo naším najväčším cieľom, a teraz tak môžeme trochu oslavovať. Sústredíme sa na Le Mans a musíme dokončiť rozrobenú prácu v majstrovstvách sveta pretekárskych jazdcov. Vieme pravdepodobne lepšie ako ktokoľvek iný, aké ťažké môžu byť tie preteky.“ **Fernando Alonso** (TS050 HYBRID, vozidlo č. 8): „Tieto preteky rozhodne neboli jednoduché – kvôli niekoľkým problémom v prvej časti, o počasí ani nehovoriac. Takže z hľadiska emócií to bola jazda ako na horskej dráhe. Dnes bolo najdôležitejšie poistiť si majstrovský titul tímu vo svetovom šampionáte. Mám veľkú radosť za tím TOYOTA GAZOO Racing, že sme získali dosť bodov na zisk titulu majstra sveta. Každému z tímu patrí ohromná gratulácia. Zažili sme úžasnú sezónu a dúfajme, že na Le Mans nás čaká krásne zakončenie v podobe titulu pre pretekárskeho jazdca.“ #### Výsledky pretekov Šesť hodín v Spa-Francorchamps: **1. miesto TOYOTA GAZOO Racing**, vozidlo č. 8 133 kôl
2. miesto Rebellion, vozidlo č. 3 (Berthon/Laurent/Menezes) +1 kolo
3. miesto SMP, vozidlo č. 11 (Alešin/Petrov/Vandoorne) +1 kolo
4. miesto Rebellion, vozidlo č. 1 (Jani/Lotterer/Senna) +2 kolá
5. miesto SMP, vozidlo č. 17 (Sarrazin/Orudzhev/Sirotkin) +3 kolá
**6. miesto TOYOTA GAZOO Racing**, vozidlo č. 7 +4 kolá
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.