Prečo je Škoda Scala drahšia ako Rapid? Vysvetlenie je jednoduché:
Predstavenie akéhokoľvek nového modelu škodovky so sebou prináša veľký hype a určité očakávania pomerne veľkej fanúšikovskej základne, ktorá si len málokedy dáva servítku pred ústa. Vášnivú diskusiu však nedávno rozpútalo oficiálne zverejnenie cenníka modelu Scala, ktorý je vo vyšších výbavách drahší a prekračuje magickú dvadsaťtisícovú hranicu. **My sme sa pozreli bližšie na to, či je… Prečítať celé
Vydané, zverejnil Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Scala nie je Rapid
Napriek tomu, že väčšina novinárov považuje Scalu za duchovného nástupcu Škody Rapid, v realite je Scala posadená do vyššej triedy kompaktov. Rapid bol low-endový model pre masy konkurujúci autám ako Lada Vesta, Dacia Logan, Peugeot 301 či Fiat Tipo. **Scala má ambíciu podkúriť populárnym zástupcom nižšej strednej triedy,** kde môžeme zaradiť Ford Focus, Volkswagen Golf či Peugeot 308.Rozmery, spracovanie a výbava
Druhý bod nadväzuje na vyššie spomínané tvrdenie, že Scalu by sme mali radiť do triedy kompaktov. Tomu sa prispôsobili aj rozmery vozidla, Scala je v porovnaní s modelom Rapid širšia a ponúka výrazne lepšie spracovanie interiéru. **Spomenúť môžeme napríklad mäkčené plasty, komfortnejšie sedadlá alebo ambientné osvetlenie.** Rozšírená je tiež ponuka asistenčných systémov či komfortnej výbavy. Už v štandarde máte v Scale zabudovaný systém udržiavania v jazdných pruhoch, núdzové brzdenie a volanie pomoci v prípade nehody. Technologicky novinka prevyšuje Rapid aj komfortnou výbavou. Prvky ako Full Led svetlomety, adaptívny tempomat, bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu či bezkľúčový vstup ste si do modelu Rapid nemohli dokúpiť ani za príplatok, Škoda Scala ich má štandardne vo výbave Style.Minimálny cenový rozdiel
Porovnávanie len na základe motorizácií a názvu výbavy nie je v tomto prípade fér. Jednotlivé výbavové stupne modelu Scala obsahovo prevyšujú Rapid, ktorého najvyššia verzia Style má obsiahnutými prvkami najbližšie k strednej výbave modelu Scala s názvom Ambition. **Pri tomto porovnaní s motorom 1.0 TSI 85 kW M6 je Scala s takmer totožnou výbavou drahšia len o zhruba 500 eur,** čo nie je veľa pri zohľadnení všetkých vyššie spomínaných faktorov v prospech nového modelu. Magickú dvadsaťtisícovú hranicu Scala prekonáva pri výkonnejších štvorvalcových motoroch, ktoré starý model nemal v ponuke vôbec.CENNÍKY MODELOV DOSTUPNÉ NIŽŠIE
**CENNÍK SCALA****CENNÍK RAPID**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.