Jazdíte v nízkych otáčkach? Šetrnou jazdou si ničíte motor!

Aj keď klasické spaľovacie motory stále pracujú na nezmenenom princípe, **kvôli rozsiahlym technickým úpravám a modifikáciám sa k moderným agregátom už nemôžeme správať rovnako ako v kedysi.** Kým väčšina motoristov si pod slovom „šetrná jazda“ predstaví nízke otáčky a pomalú rýchlosť, dnes môže podobné zaobchádzanie z dlhodobého hľadiska nielen zvýšiť spotrebu ale dokonca zničiť motor…. Prečítať celé
Vydané, zverejnil
Aj keď klasické spaľovacie motory stále pracujú na nezmenenom princípe, **kvôli rozsiahlym technickým úpravám a modifikáciám sa k moderným agregátom už nemôžeme správať rovnako ako v kedysi.** Kým väčšina motoristov si pod slovom „šetrná jazda“ predstaví nízke otáčky a pomalú rýchlosť, dnes môže podobné zaobchádzanie z dlhodobého hľadiska nielen zvýšiť spotrebu ale dokonca zničiť motor. Šetrná jazda sa tak môže veľmi rýchlo premeniť na nočnú moru každého motoristu. Ako je to možné? **Problémom je priame vstrekovanie paliva do valca, ktoré montujú výrobcovia do nových pohonných jednotiek s turbodúchadlom.** Práve pri týchto pohonných jednotkách vznikajú pri jazde v nízkych otáčkach uhlíkové usadeniny na ventiloch. Nečistoty potom obmedzujú správne fungovanie ventilov, a to môže následne spôsobiť ich vynechávanie pri jednotlivých valcoch. Ak nánosy uhlíka okolo ventilov dosiahnu určitú úroveň, môže dochádzať aj k nezapáleniu zmesi, k problémom s turbom, ale aj k poškodeniu katalyzátora. V takom prípade je nutná drahá oprava, ktorá sa vykonáva formou mechanického čistenia. V horšom prípade je potrebná kompletná výmena hlavy valcov. **Nejde o lacnú záležitosť a servis vás môže vyjsť až na niekoľko tisíc eur.** Čo spôsobuje tento problém? Samotná konštrukcia priameho vstrekovania! **Pri jazde totiž dýza nevstrekuje palivo na zadnú stenu sacieho ventilu, a tým pádom nedochádza k jeho prečisťovaniu ako pri motoroch s nepriamym vstrekovaním.** Nadbytočné množstvo paliva vo valci v minulosti pomáhalo s čistením ventilov. Pri motoroch s priamym vstrekovaním k tomu nedochádza a „samočistiaci“ mechanizmus ventilov tu neexistuje. **Ak teda vlastníte nové auto s motorom, ktorý disponuje priamym vstrekovaním, je dobré auto raz za čas trošičku prevetrať a využiť celé pole dostupných otáčok.** Ide však len o prevenciu a v prípade už zaneseného motora musíte rátať so spomínanou opravou. Foto: VW

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.