Mazda ide proti prúdu, chystá nové šesťvalce a pohon zadných kolies! Pozrite si detaily:

Mnohí fanúšikovia šoférskych modelov plačú nad downsizingom a znižovaním počtu valcov, čoskoro by sa však mala karta obrátiť v prospech petrolheadov. Vďačiť za to môžeme rozhodnutiu japonskej automobilky Mazda, ktorá **sa tvrdohlavo púšťa do vývoja šesťvalcových agregátov s radovým usporiadaním.** Japonci zároveň otvorene hovoria aj o pohone zadnej nápravy vo viacerých budúcich modeloch značky. Tým… Prečítať celé
Vydané, zverejnil
Mnohí fanúšikovia šoférskych modelov plačú nad downsizingom a znižovaním počtu valcov, čoskoro by sa však mala karta obrátiť v prospech petrolheadov. Vďačiť za to môžeme rozhodnutiu japonskej automobilky Mazda, ktorá **sa tvrdohlavo púšťa do vývoja šesťvalcových agregátov s radovým usporiadaním.** Japonci zároveň otvorene hovoria aj o pohone zadnej nápravy vo viacerých budúcich modeloch značky. Tým sa chce značka priblížiť k prémiovej konkurencii a zvýšiť prestíž svojich automobilov na trhu. Na upresnenie toho, ako chcú túto víziu pretaviť do skutočnej podoby, si ešte nejakú chvíľku budeme musieť počkať. **Špekuluje sa nad možnými modulárnymi vlastnosťami agregátov Skyactiv-X a Skyactiv-D.** Takýmto spôsobom by Mazda dokázala upraviť nedávno predstavené štvorvalcové agregáty jednoduchým pridaním valcov, čím sa zároveň zväčší aj samotný zdvihový objem spomínaných motorov. **Týmto jednoduchým spôsobom môže automobilka rýchlo doplniť svoju ponuku o benzínový aj naftový radový šesťvalec s objemom 3.0 a 3,6-litra.** Japonci by teda nemuseli zdĺhavo vyvíjať úplne nové pohonné jednotky, ktoré by si s najväčšou pravdepodobnosťou Mazda ani nemohla dovoliť. Značka si zároveň uvedomuje to, že emisné limity sú stále prísnejšie a bez elektrifikácie v Európe nepochodí. Dá sa pritom predpokladať, že práve v tejto otázke **dôjde k spolupráci si Toyotou, s ktorou by mohla vyvinúť nové mild-hybridné systémy so 48-voltovým okruhom,** prípadne plug-in hybridnú techniku pre väčšie modely.

Jazdíte v nízkych otáčkach? Šetrnou jazdou si ničíte motor!

Aj keď klasické spaľovacie motory stále pracujú na nezmenenom princípe, **kvôli rozsiahlym technickým úpravám a modifikáciám sa k moderným agregátom už nemôžeme správať rovnako ako v kedysi.** Kým väčšina motoristov si pod slovom „šetrná jazda“ predstaví nízke otáčky a pomalú rýchlosť, dnes môže podobné zaobchádzanie z dlhodobého hľadiska nielen zvýšiť spotrebu ale dokonca zničiť motor.... Prečítať celé

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.