Kabriolet, kupé a Sportback Audi A5 prešli vylepšeniami, prinášame najdôležitejšie informácie
Audi A5 Sportback, Audi A5 Cabriolet a Audi A5 Coupé. Všetky tri karosárske varianty populárnej ápätky sme spoznali naraz a výrobca ukázal aj vrcholový variant S5 Sportback.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Po aktualizácii rodiny A4 začiatkom tohto roka Audi teraz predstavuje podobné osvieženie štýlovejšej zostavy A5 a jej troch štýlov karosérie: Coupe, Cabriolet a Sportback. Audi uvádza, že A5 je „teraz atraktívnejší ako kedykoľvek predtým“. O tomto vás presviedčať nebudeme, posúdiť štýlovosť vozidiel musíte vy, my sa sústredíme na fakty. Bez ohľadu na to, o akú karosársku verziu A5 budete mať záujem, vždy dostanete LED svetlomety ako štandard. Laserové budú za príplatok. [GALLERY id=30157] Pozitívnou zmenou, ktorú priniesol prechod na modelový rok 2020, je dostupnosť novej farby District Green, ktorá dopĺňa zvyšných 11 odtieňov laku. K dispozícii budú štandardné, rozšírené a sériové exteriérové doplnky, pričom každý z modelov A5 vďaka nim získa indvidualistický imidž. Audi poukazuje na to, že nielen horúce verzie S majú sebe vlastnú vizuálnu identitu, ale aj kabriolet A5 sa zmenil natoľko, aby sa už na prvý pohľad zásadnejšie líšil od ostatných dvoch modelov. [GALLERY id=30156] Výrobca vniesol do interiéru imidž a charakter nedávno modernizovaných modelov A4 . To znamená aktualizovaný 10,1-palcový dotykový displej pre informačný systém MMI, ktorý nahrádza otočný volič známy z modelov pred faceliftom. Systém najnovšie beží na platforme MIB3 skupiny Volkswagen s väčším výpočtovým výkonom, takže by mal pracovať plynulejšie, rýchlejšie a teda ešte bezpečnejšie. Pred volantom ostal zachovaný 12,3-palcový digitálny prístrojový štít „Audi Virtual Cockpit“. Európske verzie modelov A5 budú k dispozícii so štyrmi motormi, z ktorých všetky budú ťažiť z mild-hybridného systému a ponúknu s maximálny výkon najmenej 120 kW (161 k). Neskôr budú v predaji aj verzie A5 Coupé 45 TDI quattro s max. výkonom 170 kW (231 k). Najväčším lákadlom je bezpochyby výkonný variant S5 so 6-valcovým 3,0-litrovým preplňovaným vznetovým motorom s výkonom max. 255 kW (342 k) a krútiacim momentom max. 700 Nm. Akcelerácia je vskutku pôsobivá, pre S5 Coupe a S5 Sportback platí zrýchlenie z nuly na 100 km/h za menej ako 5 sekúnd., maximálna rýchlosť je pre obidve elektronicky obmedzená na 250 km/h. Mimo Európy sa bude Audi S5 predávať s benzínovým motorom TFSI s max. výkonom 260 kW (349 k) a max. krútiacim momentom 500 Nm. [GALLERY id=30158] Audi začne s predajom aktualizovaných modelov A5 a S5 v Európe tento rok na jeseň a prvé kúsky si budete môcť zadovážiť ako A5 Edition One. Maximálne výkony motorov budú dosahovať najmenej 140 kW. Tieto vozidlá dostanú štandardne športové odpruženie, exteriérový dizajnový paket S Line s čiernymi akcentmi a zákazníci budú mať výber z nasledujúcich odtieňov: Daytona Gray, Quantum Gray a vyššie uvedenej zelenej. Vo vnútri si kupujúci budú môcť vyberať z balíkov Selection alebo S Line. Najlacnejšia A5 sa bude v Európe predávať za minimálne 42 900 eur, bude sa jednať o motorizáciu s benzínovým motorom A5 Coupe 40 TFSI.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.