Ako si najlacnejšie zaobstarať nové auto? Vďaka tomuto ušetríte tisíce eur
Ak sa zaoberáte otázkou, či je výhodnejšia kúpa auta alebo iné formy jeho zadováženia, tento článok je určený práve vám.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Nech sa akokoľvek intenzívne hovorí o otáznej budúcnosti osobnej dopravy, väčšina dospelých ľudí stále stojí pred otázkou, ako si zadovážiť nové auto. Do úvahy prichádza celá paleta riešení: úver, operatívny či finančný leasing. Každá z týchto metód zadováženia auta má svoje pre a proti. Niekedy sú rozdiely zdanlivo minimálne, ale bežnému človeku záleží aj na maličkostiach.
Na Slovensku si často lámeme hlavu s otázkou vlastníctva áut, ale v podnikateľskom sektore v západných krajinách je táto otázka už dlhšie zodpovedaná a vyriešená. Prevažná časť právnických subjektov si už totiž službu zaobstarania a správy vozového parku zabezpečuje formou prenájmu vozidla alebo operatívneho leasingu. Rovnaký, aký máme aj na Slovensku.
Tým, že spoločnosti už nemajú potrebu vozidlá vlastniť, stáva sa pre nich stále atraktívnejšou voľbou práve ich prenájom. Ak sa pýtate prečo, uvedieme niekoľko najpodstatnejších dôvodov.
Vždy ide hlavne o peniaze
Pokiaľ si vozidlo idete kúpiť do predajne, je nevyhnutné zložiť pri kúpe akontáciu. Tá sa pohybuje približne na 20 až 30 percentách z celkovej ceny vozidla. Značná časť spoločností však takými finančnými prostriedkami nedisponuje, čo im otvára dvere pre uvažovanie o prenájme. Pri prenájme sa platí prinajhoršom zábezpeka, respektíve depozit, ktorý sa na konci prenájmu vracia. Hodnota tohto depozitu je pritom iba zlomkom akontácie potrebnej k nákupu. Sú ale spoločnosti, ktoré nevyžadujú žiadne platby vopred.
Takýmto spôsobom je možné ušetrené finančné prostriedky investovať do rôznych projektov, cashflow sa udržiava stabilný. V prípade fyzických osôb je táto úspora o to významnejšia, že môže byť investovaná do koníčkov, ako cestovania či zážitkov, vzdelávania alebo použitá na sporenie.
Výška splátok počas prenájmu zďaleka nepokryje kúpnu hodnotu vozidla. Čiže za vozidlo platíte oveľa menej a iba v dobe keď ho využívate. Keď ho vrátite, prestávate platiť.
Prenájom vozidla však šetrí aj množstvo času a „papierovačiek“. Vlastné vozidlo musí jeho majiteľ zaregistrovať, vybavovať poistenia, platiť dane či diaľničné známky. A pri predaji ho čaká rovnako veľa administratívy a námahy. Pri prenájme je byrokracie nepomerne menej – spoločnosť, službu zabezpečí, len odovzdá kľúče od vozidla a vy sa nemusíte o nič viac starať. Všetky poplatky, dane a náklady máte rozpočítané do jednej sumy. Táto položka je navyše daňovo uznateľný náklad. Pre firmy niečo, čo určite ocenia ich finančníci.
Jednoznačnou devízou prenájmu je, že jedna mesačná splátka obsahuje okrem tankovania paliva doslova všetky náklady spojené s bežnou prevádzkou vozidla. Okrem vyššie spomenutého je to navyše asistenčná služba, garančné servisné prehliadky, sezónne prezúvanie a uskladnenie pneumatík, či predplatený ročný nájazd kilometrov. Ťažko hľadať niečo, čo nepríjemne prekvapí.
Viazanosť alebo sloboda?
Pre mnohých bola najväčším problémom dlhá viazanosť. Operatívny leasing sa štandardne uzatvára na tri až päť rokov. Pre firmy to zvyčajne problém nepredstavuje, ale predovšetkým mladých a aktívnych ľudí to doslova zväzuje.
Lenže slovenský trh dnes ponúka riešenia, ktoré takúto enormne dlhú viazanosť nevyžadujú, čo je azda najpresvedčivejší faktor pre vyššie zmienených aktívnych ľudí, pre ktorých sú neoddeliteľnou súčasťou života zmena a cestovanie. Viazanosť iba 12 mesiacov, cena konkurujúca cenám operatívneho leasingu, všetky potrebné služby zahrnuté v cene prenájmu, flexibilita a sloboda v rozhodovaní, či budete pokračovať s ďalším vozidlom – to sú najsilnejšie argumenty v prospech dlhodobého prenájmu.
K výpisu výhod je potrebné pripočítať si možnosť výberu z áut v kvalitnej výbave s bohatými doplnkovými balíkmi, výkonnými motorizáciami a dostupnosťou ihneď.
Všetko hrá v prospech prenájmu
Aká je teda stručná odpoveď na otázku, ako si zabezpečiť nové vozidlo? Nechajte odborníkov, aby sa starali za vás a užívajte si slobodu vďaka prenájmu vozidla.
Ušetrené peniaze pritom nie sú iba teoretické, ostávajú vám doslova a prakticky.
Ja osobne som si nedávno vzal vozidlo Škoda Octavia Combi. Má výkon 184 koní, pohon 4×4, vnútri obrovskú navigáciu a virtuálny kokpit a do kufra zbalím pokojne aj dve rodiny. A to všetko za výbornú splátku. Neveríte? Presvedčte sa sami na www.avismaxirent.sk.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.