Ako nainštalovať dotykové rádio do starého auta? Zvládnete to aj vy!
Najmodernejšia konektivita v starom aute? Ide to, keď sa človek odváži. Z Číny sa dajú objednať systémy infotainmentu aj pre autá staré 20 rokov. Vyskúšali sme to na BMW radu 5.
Vydané, zverejnil Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Zmysluplné inovácie
Kto má youngtimera, možno pozná ten problém. Majiteľ je v zásade so svojím obstarožným autom spokojný, lebo jazdí oveľa pohodovejšie ako uniformné nové auto. Lebo je to vozidlo s charakterom. Také, čo už niečo zažilo. Ale predsa sú tu dve inovácie nových čias, ktoré nie sú celkom nepraktické. **Napríklad integrovaná navigácia namiesto smartfónu prilepeného gumovou prísavkou na čelné sklo, odkiaľ odpadne po každej druhej väčšej nerovnosti na ceste.** A ani zvuk kazetového prehrávača s ohľadom na „pomer signálu a šumu“ nie je to pravé orechové, nehovoriac o dynamike reprodukcie. Ak nemá z prístrojového panela vytŕčať divo blikajúce moderné rádio vo formáte 1 DIN, ktorého vzhľad je v príkrom rozpore s pokojným interiérom, potom sa výmena oplatí. Inak by sme si mohli rovno na zadné sklo nalepiť veľkoplošnú nálepku výrobcu autorádia, ako to bolo módne pred desaťročiami.
Montáž systému
**Predstava je veľmi lákavá, ale cesta k výsledku je hrboľatejšia, ako sme si spočiatku predstavovali – a vinu má na tom BMW.** Lebo kto má limuzínu rad 5 z roku 2001, v ktorého kokpite sa hrdo rozpína displej 16 : 9 originálneho navigačného systému, rýchlo prekľaje zašlú slávu. Monitor v kokpite je totiž iba obrazovka, kým jednotlivé elektronické moduly pre rádio, obrazový signál a navigáciu sedia vľavo v batožinovom priestore. Kto chce namontovať moderný systém, musí v tomto prípade natiahnuť krížom cez auto osobitne dodávaný káblový zväzok.


Biedny modul Bluetooth
Zvuk z originálnych reproduktorov BMW je špičkový, navigačný systém nájde polohu o pár sekúnd. Odteraz sa dá smartfón nabíjať počas jazdy a súčasne streamovať hudba. **No nie je to nevyhnutné, lebo z Google Playstore sa dá Spotify inštalovať priamo ako aplikácia a umiestniť na štartovaciu obrazovku.** Je to tak aj lepšie, lebo kým rádio, CD a dáta MP3 hrajú dobre, kvalita reprodukcie pri Bluetooth streamingu je biedna – plechový zvuk s preexponovanými výškami a chýbajúcimi basmi. Tu sa prejavuje hendikep výhodnej ceny – čínska navigácia nemá kvalitný modul Bluetooth.

ZÁVER
Najprv veľké poďakovanie: prostredníctvom diaľkovej diagnózy sa Lisa Dombrowski (technická podpora HiFi-Garage) a André Schulze (Xtrons I-BUS App) zaslúžili o to, že každý konektor našiel správne miesto na pripojenie. Preto môžeme vysloviť záver k fungujúcemu infotainmentu made in China, a ten je pozitívny. Prístroj funguje dobre a v ničom nezaostáva za modernými systémami automobilových výrobcov. **Ovládanie nie je z ergonomického hľadiska optimálne, ale tu sa iste časom dostaví efekt návyku.** Faktom je, že šesť hodín práce sa v každom prípade oplatí, rovnako ako výhodná cena 250 eur.Tento a viac podobných článkov nájdete v aktuálnom čísle Auto motor a šport 10/2019, ktorý je momentálne v predaji

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.