Škoda Octavia oficiálne predstavená! Pozrite si veľkú fotogalériu, technické parametre a naše prvé dojmy
Napriek extrémne silnej popularite SUV je Škoda Octavia ešte stále mimoriadne žiadaným artiklom. Vlastne od jej prvopočiatkov sa v našich končinách považuje za rodinný ideál. Prinášame prvé zábery aj informácie o novom modeli.
Vydané, zverejnil Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Rozmery
Čo sa celkovej dĺžky týka, tak nová generácia podrástla. Liftback štvrtej generácie meria na dĺžku 4 689 milimetrov, čo z nej robí doslova malý Superb. Verzia Combi narástla o 19, verzia Combi až o 22 milimetrov Šírka narástla o 15 milimetrov na 1 829 milimetrov, čo umožnilo dizajnérom dodržať proporcie. [GALLERY id=30300] Napriek väčším vonkajším rozmerom ostal údaj o rázvore osí kolies nezmenený. I tak by ste mali mať na zadných sedadlách priestoru na kolená viac. Konkrétna hodnota hovorí o 78 milimetroch navyše na kolená. Nielen dizajn, ale aj aerodynamika je oveľa lepšia. Štvrtá generácia patrí medzi vozidlá s najlepšou aerodynamikou vo svete. Combi má horšiu, no stále ešte vynikajúcu hodnotu cx = 0,26.


Batožinový priestor
Druhý najdiskutovanejší údaj je batožinový priestor. Objem batožinového priestoru bude v prípade verzie Combi skutočne extrémne veľký – až 640 litrov. To je o 30 litrov viac. Liftback ponúkne „iba“ 600 litrov, čo zodpovedá nárastu o 10 litrov.
Výbava a technológie
* **Svetlomety:** Najvyššie vybavené verzie dostanú full LED svetlomety s aktívnym vykrývaním protiidúcich vozidiel. Nezávisle ovládané LED diódy sa starajú o usmernenie svetelného kužela tak, ako to poznáme z prémiových automobilov. Vodiči tak budú mať k dispozícii maximum svetelného výkonu za každých okolností. * **Sedadlá:** Prvý raz ponúkne Octavia ergonomické sedadlá, no zrejme viac ako správnou polohou tela potešia masážnou funkciou. Vďaka priedušnej látke ThermoFlux by ste sa mali aj menej potiť. * **Volant:** Po novom bude mať Octavia dvojramenný volant, ktorý je silno inšpirovaný volantom z triedy S, ktorá bola predstavená v roku 2014. Škoda tak chce naznačiť kvalitatívny posun smerom k prémiovým autám. Naznačujú to aj kovové kruhové ovládače na volante, ktoré sa zrejme budú viazať na drahšie verzie. Z optického hľadiska mi trocha vadí vyvýšenie na spodnej časti. Pôsobí akoby ste urezali tretie rameno, ale je to vec zvyku. * **Infotainment:** 10-palcový dotykový displej infotainmentu slúži na ovládanie všetkých funkcií. Dotyková plocha slúži na zvyšovanie hlasitosti posúvaním prsta. Klimatizácia prináša jednotlivé prednastavené programy, ponúka však aj klasické ovládanie, hoci len na dotykovom displeji * **Virtuálny kokpit:** Druhý displej nahrádza prístrojový panel, grafika má aj klasické kruhové ovládače, aktivácia jednotlivých funkcií sa vypíše aj slovne. Ako napríklad vyhrievanie volantu, čo je novinka. * **Shift by wire:** Dvojstupňové automatické prevodovky DSG má nový systém zaraďovania jazdných režimov shift-by-wire. Vďaka tomu má estetický volič automatu s ovládacou páčkou a chrómovou obrubou. Manuálne radenie tak bude možné iba prostredníctvom páčok na volante. * **USB-C:** V interiéri už nenájdete iné ako USB-C výstupy. Je ich až 5 takže každý pasažier si svoje zariadenie môže nabiť aj používať počas jazdy.


Motorizácie
V zásade sa môžeme s klasickými motormi TDI a TSI. Znamená to motory 1,6 TDI a 2,0 TDI s maximálnym výkonom od 115 až po 200 koní. Benzínové motory, ktoré pokrývajú výkonové spektrum od 110 koní až po 190 koní. Najsilnejší variant bude model 2,0 TSI k dispozícii výlučne s pohonom 4×4 a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. * **Mild Hybrid:** Túto technológiu dostanú dva motory. Trojvalec 1,0 TSI s maximálnym výkonom 110 koní a silnejší 1,5 TSI s maximálnym výkonom 150 koní dostanú 48-voltovú palubnú sieť a remeňový štartér-generátor. Súčasťou systému je aj 48-voltová lítium-iónová batéria. Podmienkou mild hybridnej technológie je šesťstupňová automatická prevodovka DSG. * **Plug-in hybrid:** V súvislosti s tlakom na znižovanie emisií sa musíme pripraviť aj na verzie plug-in. V ponuke budú hneď dve verzie s rozličným maximálnym výkonom. Systémový výkon základnej je 204 koní, silnejší variant ponúkne až 245 koní. To je toľko, čo ponúka teraz verzia RS. Zaujímavosťou je fakt, že využíva motor 1,4 TSI, ktorý už v iných verziách nenájdete.


Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.