Tieto autá kupujú Slováci!

Zaujíma vás, po ktorých automobiloch siahame v tomto roku najčastejšie? Tu je rebríček desiatich najpredávanejších.
Vydané, zverejnil
Lídrom trhu je podľa očakávania značka Škoda. Otázkou iba bolo, ktorému z jej modelov ide aktuálne karta najlepšie. Do desiatky sa dostalo až päť škodoviek. A kto so Škodou dokáže držať krok? Tri autá má v rebríčku Hyundai a po jednom Kia a Citroën. **1. miesto: Škoda Fabia – 1 131 kusov**
Aktuálnym lídrom trhu je Škoda Fabia. Za prvé tri mesiace roka si ju kúpilo 1 131 zákazníkov. Rozdelenie záujmu medzi karosérie je vzácne vyrovnané. Po „krátkej“ Fabii siahlo 584 motoristov a po verzii kombi 547. Dodajme, že tento úspech je o to väčší, že na trh automobilka uviedla model Kamiq, ktorý Fabii kradne minimálne časť zákazníkov. **2. miesto: Škoda Octavia – 932 kusov**
Aj dvojka trhu, Škoda Octavia, sa už priblížila k méte tisíc kusov. Aktuálne si Octaviu do svojej garáže postavilo 932 našich motoristov. V jej prípade už má praktická verzia kombi výrazne navrch (602 vs. 320 kusov). Octavia má celkom solídny potenciál, do predajní postupne prichádza nová generácia. Predbehne Fabiu a stane sa najpredávanejším autom u nás? Novej generácii bestselleru sa to môže podariť. **3. miesto: Kia Ceed/XCeed – 663 kusov**
Bronz zostáva na domácej pôde, patrí rodine Kia Ceed. Automobilka zatiaľ predala 663 kusov, pričom záujem o jednotlivé verzie nie je prekvapením. Najväčší záujem je o verziu kombi (222 kusov) a klasický kompakt (203 kusov), veľmi dobré prijatie však má za sebou aj emotívny crossover XCeed (156 kusov). A práve táto novinka zabezpečila modelu pozíciu na stupňoch víťazov. **4. miesto: Hyundai i30 – 622 kusov**
Štvorkou nášho trhu je Hyundai i30. Aktuálne sa pre najpredávanejší Hyundai rozhodlo 622 zákazníkov. Podobne ako v prípade sesterského modelu Ceed je pomer medzi klasickým hatchbackom a kombi vzácne vyrovnaný (296 : 326). Posunie nová generáciu populárny Hyundai o priečku vyššie? Stať sa to môže, strata na bronzovú priečku je minimálna. **5. miesto: Škoda Scala – 616 kusov**
Len šesť kusov odsunulo Scalu na priečku číslo päť (616 kusov). Našinci teda zjavne ešte chuť na klasický päťdverový kompakt úplne nestratili. Ak k tomu prirátame fakt, že k dispozícii je iba s jednou karosériou a v predajniach vedľa nej stojí model Kamiq, je tento výsledok veľkým úspechom. **6. miesto: Hyundai Tucson – 500 kusov**
A máme tu najpredávanejšie SUV. Podľa očakávania si túto pozíciu udržal Hyundai Tucson. Rovných 500 kusov je po troch mesiacoch roka a aktuálny stav na trhu, dobrým výsledkom. Je zaujímavé, že o Hyundai Tucson je podstatne väčší záujem, než o sesterský model Kia Sportage (292 kusov). **7. miesto: Škoda Kamiq – 482 kusov**
Keď prišla na trh Škoda Kamiq tvrdil som, že toto auto našim motoristov sadne ako… . A sadlo. Je totiž presne také, aké má moderné mestské auto byť. Aktuálne mu patrí siedme miesto v rebríčku najpredávanejších automobilov u nás a strieborná priečka v rámci segmentu SUV/crossover. Štvorkolka teda zjavne zákazníkom nechýba. **8. miesto: Škoda Karoq – 430 kusov**
A opäť Škoda a opäť SUV či keď chcete crossover. Na rozdiel od modelu Kamiq to však má o číslo väčší Karoq oveľa ťažšie. O klientov totiž súperí v podstatne väčšou zostavou konkurentov, vrátane mierne väčšieho modelu z domácej stajne – modelu Kodiaq. Z tohto pohľadu je preto 430 predaných kusov výborným výsledkom. **9. miesto: Hyundai i20 – 409 kusov**
Tretím modelom značky Hyundai v desiatke najpredávanejších automobilov u nás je mestský Hyundai i20. Odbytom 409 kusov mu v rámci svojho segmentu trhu patrí druhé miesto za modelom Škoda Fabia. Dodajme, že tento výsledok je o to cennejší, že je na trhu už pomerne dlho a na trh čoskoro príde úplne nová generácia. **10. miesto: Citroën C3 – 407 kusov**
Rebríček TOP10 modelov za prvé tri mesiace roka 2020 uzatvára stále veľmi populárny Citroën C3. Súce auto s originálnym dizajnom a rozumne namiešanou zostavou motorizácií a výbavy z neho spravilo aktuálne najpredávanejší model značky u nás. Svoj podiel na tomto výsledku má okrem iného určite aj to, že sa vyrába v Trnave.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.