Sériová Kia Imagine si to vraj rozdá s najlepšími!

Kia postupne odhaľuje informácie o novom elektrickom crossovere, ktorý predstavila ako veľmi emotívnu štúdiu Imagine. Podľa posledných informácií nemá byť emotívny iba dizajn.
Vydané, zverejnil
Novinka sa má do predaja dostať už na budúci rok, a tak z automobilky podľa očakávania začínajú „unikať“ prvé informácie. A tie, ktoré prenikli na verejnosť naposledy, dávajú nádej na riadnu porciu zábavy za jej volantom. Čo to o pripravovanom elektrickom crossovere automobilka prezradila už pri predstavovaní štúdie Imagine. Sériové auto má ponúknuť prémiovú kvalitu a vlastnosti za neprémiovú cenu.
## V praxi to znamená, že bude využívať 800V elektrickú architektúru, ktorá dovolí využívať ultra-rýchle nabíjačky s výkonom až 350 kW. Reálne by teda nabitie akumulátora z 20 na 80 percent kapacity malo stačiť veľmi príjemných 20 minút, celkový dojazd s plne nebitých akumulátorom má byť na úrovni 500 kilometrov. Toto je síce fajn, do sveta superšportových modelov to pripravovaný crossover samozrejme neposúva. Tým sú schopnosti pohonu. Zatiaľ nevedno, či bude novinka zadnokolkou, alebo dostane pohon 4×4. Sľubované schopnosti pohonu však vzbudzujú veľký rešpekt. ## Šprint z miesta na rýchlosť 100 km/h má auto zvládnuť za približne 3 sekundy! A to dnes dokážu iba tí najlepší. Napríklad Porsche Taycan Turbo S dá stovku s podporou Launch Control za 2,8 sekundy. Aká technika sa o túto erupciu sily postará? To môžeme zatiaľ len hádať. No je celkom možné, že automobilka využila technológie chorvátskej firmy Rimac, ktorá sa preslávila stavbou elektrických superšportov. Investícia koncernu Hyundai Kia do tohto veľmi úspešného projektu by tak priniesla zaujímavé ovocie.
**S cenou na uzde** Vyššie uvedené informácie by naznačovali, že novinka zamieri do vyvoleného klubu automobilových solitérov. Nie, toto samozrejme automobilka v pláne nemá. Podľa vyjadrenia predstaviteľov firmy má byť novinka „cenovo dostupná“. Očakávať však ľudovú cenovku by bolo vzhľadom na vyššie uvedené samozrejme celkom určite naivné. Pojem „cenovo ľudová“ možno preložiť tak, že zabudnúť asi môžeme napríklad na bezrámové okná dverí a karosériu bez stredného stĺpika, civilnejšie bude celkom isto zostavený aj interiér. Ale kto vie. Kamery miesto spätných zrkadiel boli donedávna tiež iba sen dizajnérov a dnes sa už objavujú aj v cenovo dostupných modeloch (Honda e).

Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.