Pozrite sa s nami do 2100-litrového kufra novej Kie Sorento
Kia Sorento má nielen atraktívny dizajn, jej kvality spočívajú predovšetkým v technologickej vybavenosti, bezpečnosti a vnútornej priestrannosti. Tentokrát sa pozrieme na to, čo Sorento ponúka pre tých, ktorí majú početnejšiu rodinu a/alebo často prevážajú objemný náklad.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Proporcie
1.6 T-GDi | 2.2 CRDi | |
batožinový priestor v litroch 5-miestna verzia (za 1. / 2. radom sedadiel) | 2 085 / 697 | 2 100 / 705 |
batožinový priestor v litroch 7-miestna verzia (za 1. / 2. / 3. radom sedadiel) | 1 996 / 608 / 179 | 2 011 / 616 / 187 |
Druhý rad sedadiel sa sklápa v pomere 60:40 a tretí rad v pomere 50:50, pričom ich je možné kombinovať. Dovedna tak Sorento umožňuje až 16 konfigurácií, pretože každý z dvoch radov zadných sedadiel nastavíte do štyroch polôh. Reálne nachádza uplatnenie však iba časť z nich, keď sklopenie sedadiel tvorí dlhšiu rovinu.


Ovládanie
Piate dvere na Kii Sorento otvoríte pomocou kľúča, ďalej samostatným tlačidlom naľavo od volantu pridržaním a, samozrejme, mikrospínačom umiestneným na hrane kufrových dverí pod logom KIA. Užitočná je tiež funkcia inteligentného otvárania kufra, známa už z predchádzajúcej generácie Sorenta, keď rozpozná vašu blízkosť pri kufrových dverách s kľúčom vo vrecku.

Vybavenie
Vybavenie batožinového priestoru sa líši v závislosti od toho, či si vyberiete päťmiestnu alebo sedemmiestnu verziu.V päťmiestnej verzii nachádzame dvojité dno kufra s vnútorným členením. Vnútorné strany blatníkov kolies síce pomerne výrazne zasahujú do vnútorného priestoru, ale ponechávajú voľnú šírku viac ako jeden meter. Celková vonkajšia šírka vozidla bez spätných zrkadiel je 1 900 mm, pričom rozchod zadných kolies sa líši v závislosti od priemeru kolies v rozpätí 1 647 mm pri 20″ až 1 661 mm pri 17″. Odpočítajme si zopár centimetrov karosérie a obložení a vo výsledku ponúka Kia Sorento maximálnu šírku batožinového priestoru takmer jeden a pol metra. V kufri sa nachádza štandardná 12-voltová elektrická zásuvka, kovové oká pre upevnenie sťahovacích popruhov a nákladu, chýbajú však samostatné háčiky pre zavesenie nákupných tašiek. [GALLERY id=31057] Za príplatok rovných tisíc eur si môžete zadovážiť sedemmiestny variant, a to ku všetkým úrovniam výbavy. Toto sedemmiestne vyhotovenie znamená, že automobil dostane okrem dvoch zadných sedadiel aj ďalšie výduchy ventilácie so samostatným ovládaním vzadu a USB nabíjacie porty pre tretí rad sedadiel. Mimochodom, je dobré uvedomiť si, že tieto zadné výduchy klimatizácie môžu byť aktívne aj v prípade, že sú zadné sedadlá sklopené a v lete sú tak veľmi užitočné pri prevoze zvierat. Chladivý vzduch z klimatizácie vytvorí bezpečné podmienky aj v kufri. Tretí rad sedadiel sa dá sklápať v pomere 50:50 do úplnej roviny, teda ak práve nepotrebujete voziť okrem seba ďalších šesť osôb, namiesto zadných dvoch sedadiel máte takmer plnohodnotný batožinový priestor. Trocha z neho uberajú samotné sklopené sedadlá a tiež bočné stojany na poháre, tie sú však z prevažnej časti integrované do vnútorných strán blatníkov kolies. Aj v sedemmiestnom vyhotovení sa vo výbave vozidla nachádza roleta batožinového priestoru.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.